Právě starší lidé tvoří v průběhu většiny dne stálou sestavu cestujících. Redaktor Blesk.cz projel linkou několik jízd a na celé trase jelo například během tří spojů tam i zpět od 10:00 do 13:00 necelých třicet lidí, v drtivé většině tvořených lidmi důchodového věku.  

Linka má nicméně opodstatnění během ranní špičky, kdy minibus s číslem 216 využívají desítky lidí při cestování na Bořislavku nebo Dejvice. Často ale jedou jen pár stanic a na zastávce U Matěje přestoupí na stálý spoj 131, který končí u stanice metra Hradčanská. Tato čísla potvrzuje i Regionální organizátor pražské integrované dopravy, který namátkově sčítá cestující.

Nové eskalátory jsou ve stanici Veleslavín:

Video
Video se připravuje ...

Eskalátory do metra Nádraží Veleslavín jsou užší než obvykle. David Malík

Podle ROPIDu je vytíženost spoje optimální hlavně v ranních hodinách. „V tuto chvíli se linka 216 nachází v testovacím provozu, který bude trvat tři měsíce. Průzkumy obsazenosti linky probíhají v náhodných časech a namátkově, rekordem je zatím ranní spoj z Baby směrem na Bořislavku, kde jelo 25 lidí,“ potvrdil pro Blesk.cz mluvčí ROPIDu Ondřej Kubala.

Důchodci a pár školáků

Po zbytek dne je však situace podobná, nejvíce linkou cestují senioři, kterým minibus ušetří velké množství kroků a po 12. hodině do autobusu nastupuje i několik školáků, kteří míří domů, stále však nejde o nijak vysoké číslo.

Spoj v tuto chvíli jezdí kromě ranní a večerní špičky jednou za hodinu. V odpoledních hodinách je však obsazenost opět nízká. „Průběžný monitoring spoje bude probíhat i nadále, po dvou měsících provozu bychom měli mít k dispozici relevantní data, která ukážou, jestli se linka vyplatí na trase v současném režimu, nebo proběhnou úpravy,“ dodal na závěr Kubala.

Zavedení linky v minulosti některé obyvatele Baby naštvalo, jelikož v průzkumu radnice Prahy 6 ji většinově odmítla, nicméně našli se i její zastánci. Ti si myslí, že pro maminky s kočárky a důchodce je linka výhodou.