Podle úřadu dopravní podnik postupoval správně. Iveco totiž nedodalo osvědčení od Regionálního organizátora pražské integrované dopravy (ROPID), které se týkalo zařízení pro nevidomé.

„To sice podle antimonopolního úřadu nemuselo v době jeho uvedení do provozu podléhat certifikaci ROPID. Navrhovatel, tedy Iveco, se však nemohl domnívat, že požadavek zadavatele na předložení osvědčení se jej netýká a že bylo možné jej bez dalšího v nabídce zcela opomenout,“ uvedl předseda ÚOHS Petr Rafaj.

Iveco nabídlo v soutěži autobusy za 1,482 miliardy korun, SOR za 1,5 miliardy korun. Třetí byl Solaris s nabídkou 1,639 miliardy korun. Cena nebyla jediným ukazatelem, váhu měla i spotřeba a provozní náklady. Iveco ji má vyšší, ale nakonec v bodovém hodnocení těsně SOR porazilo. Hodnotící komise ale v nabídce našla nedostatek, kvůli kterému firmu vyloučila.

Na Veleslavíně jsou nově eskalátory: 

Video
délka: 00:51
360p

Eskalátory do metra Nádraží Veleslavín jsou užší než obvykle. David Malík