„To jsem nezažil, abych jel pár kilometrů přes hodinu,“ popisoval pro Blesk.cz jeden z řidičů – David. Od Vypichu na Hradčanskou jel podle jeho slov nejméně 40 minut a na Letnou dalších 20. V tu chvíli byl tunelový komplex Blanka uzavřen už 13 hodin a nebylo jisté, kdy jej opět Technická správa komunikací v koordinaci s policií otevře.

Nakonec se však povedlo zprovoznit Bubenečský, Brusnický a Dejvický tunel v 8:45 v nouzovém režimu a za stálého dohledu policistů. Většina řidičů v kolonách však nevypadala zaskočených. V posledních měsících už si zvykli na neustálé čekání na rozkopaných nebo uzavřených komunikacích po celé Praze. Množství z nich při popojíždění sledovalo telefony nebo poslouchalo v klidu rádio.  

Video
délka: 01:05
360p

Ve středu ráno kvůli neočekávané uzavírce tunelového komplexu Blanka kolabuje na několika místech Prahy doprava. David Malík

Zablokované příjezdy do Prahy

Situace ale nebyla vážná jen v okolí Blanky. I příjezdy do centra byly ucpané. Například na Barrandovském mostě stáli řidiči desítky minut téměř na místě a v blízkosti Anděla to bylo podobné. „Normálně mi trvá cesta ze Smíchovského nádraží na Anděl, kde pracuji, necelé tři minuty. Dnes zhruba 40 minut,“ popsal Jakub.

Jiné to nebylo ani v Kobylisích a Ďáblicích, tentokrát ale kvůli honičce s policií na dálnici D8. „Situace je komplikovaná. Všechny příjezdové komunikace jsou na stupni dopravy čtyři až pět. Ucpaná je objízdná trasa přes Letnou,” uvedl ve středu ráno mluvčí Policie ČR Jan Daněk. Vážná začala být situace už v úterý večer.

V tuto chvíli už je jasné, co se stalo. „Vyhořel klíčový switch, který řídí bezpečnostní systémy. Nejde o radary, ale o kamery a další zařízení, které řeší případné havárie, požáry a podobně. Celou noc pracovalo na opravě několik desítek lidí a já jim chci poděkovat,“ uvedl radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Proč se do Blanky nemohlo?

Provoz byl plně obnoven po 12. hodině. Proč ale auta nemohla do tunelu dříve? Kamerový systém je z bezpečnostních důvodů nezbytný pro to, aby řidiči mohli do systému tunelů vjet. „Jestliže do tunelu ani nevidíme, při jakékoliv nehodě nebo i jen zastavení auta bychom nebyli schopni včas zareagovat, zastavit provoz, případně poslat na místo hasiče a záchranáře. V tak specifickém prostoru, jakým tunel je, jde v prvé řadě o bezpečí lidí, i když nás velmi mrzí, že řidiči ráno stáli v kolonách. Ale šlo i o jejich bezpečí,“ uvedl šéf TSK Petr Smolka. Dodal, že firma bude po dodavateli technologií požadovat návrh řešení, které by zamezilo možnému opakování situace v budoucnosti.

Fotogalerie
30 fotografií