První přípravné kroky již probíhají, klíčovým bude zejména vypracování a projednání projektové dokumentace k územnímu a stavebnímu řízení. Souběžně bude probíhat i příprava výběrového řízení na přibližně 15 kloubových elektrobusů, které nahradí současné naftové autobusy,” uvedl generální ředitel DPP Martin Gillar.Od běžných elektrobusů se ty na lince 140 liší tím, že nejezdí pouze na baterie, ale jsou poháněny za jízdy z troleje. Ta je ve zkušebním režimu od října 2017 na asi kilometr dlouhém úseku v Prosecké ulici. Lidé si často pochvalují jejich tišší chod a větší ekologičnost.Elektrobusy s trolejí fungují tak, že na trase linky se střídají úseky, kdy jede na baterii a kdy na elektřinu z troleje. Při připojení na trolej se zároveň dobíjí baterie. Dobíjení za jízdy také umožňuje podniku zkrátit přestávky u nabíjecích stanic a umožňuje snížit zátěž baterií ve vozech a prodloužit tím jejich životnost. Problémy mají klasické elektrobusy zejména v prudkých stoupáních, kdy se baterie rychle vybíjí a vůz ujede kratší trasu.

Dočkáme se elektrobusů v centru Prahy?

Kromě linky 140 chystá DPP elektrifikaci také linky číslo 207 mezi Ohradou a Staroměstskou. Tady by měly jezdit klasické elektrobusy, které dobíjejí baterie u nabíjecích stanic.

Fotogalerie
9 fotografií