Lávky na železničním mostě mezi Výtoní a Smíchovem uzavřela Technická správa komunikací už 15. prosince 2017, tedy necelé dva týdny po zřícení mostku v Troji. Nosné konzole byly totiž místy úplně zrezivělé. V dobrém stavu nebyla ani mostovka, její dřevěné trámy také napadla hniloba. Pražanům se nelíbilo, že lávky zůstaly celou zimu zavřené, i když opravy začnou až na jaře. Je ale vidět, že kdyby zůstaly otevřené, byl by to už hazard se životy lidí.

Dělníci na most konečně přišli ve středu, na nové lávky si ale obyvatelé Vyšehradu a Smíchova ještě počkají. „Začali jsme s instalací pomocné lávky, samotná oprava ale bude probíhat až od května,“ řekla pro Blesk.cz mluvčí TSK Barbora Lišková. Vše by mělo skončit na podzim 30. září.

Úplně nový most?

Kvůli omezené nosnosti hlavní konstrukce mostu se smí opravovat vždy jen jedna strana. Letos se proto opraví lávka blíže k Vyšehradu, ta druhá až příští rok. Zničené železné části se nahradí novými, ty, které nelze odmontovat, se spraví a znovu natřou. Opravy se dočká původní kovové zábradlí a dřevěná mostovka bude zbrusu nová.

Železniční most byl postaven v roce 1901. Dvojkolejná konstrukce nahradila původní jednokolejný most, který už železnici v Praze nestačil. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ale chystá jeho celkovou rekonstrukci. Ve hře jsou dvě varianty. Buď se stávající most jenom opraví, nebo k němu přibude ještě kopie, aby přes Vltavu mohlo jezdit více vlaků. „Necháváme si zpracovat studii proveditelnosti obou řešení,“ řekl Blesku mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
Fotogalerie
11 fotografií