Další důležitý dopravní tah v Praze se na začátku dubna ocitá pod náporem těžké techniky. Dělníci zahájili více než půl roku trvající uzavírku a rekonstrukci Libušské ulice na území Písnice. Trasa je spojnicí mezi Dolními Břežany a hlavním městem. Tranzitní doprava musí jezdit jinudy, objízdné trasy v rámci Písnice slouží pouze rezidentům.

I přesto se v první den uzavírky v místě tvořily kolony. „Jedu 5 kilometrů už 25 minut a ještě zdaleka nejsem u cíle...,“ naříká na sociální síti například Lenka K. z Dolních Břežan. Jindy se tu dá projet za zhruba 5 minut, dnes postojíte. „Opravdu masakr, cesta z Ohrobce na Kačerov místo 30 minut trvala hodinu a 10 minut,“ napsala také Kristýna L. 

Dopravu zkomplikoval nejespíš chybějící semafor na křižovatce Vídeňské a Hodkovické ve středočeském Vestci, kudy vede objížďka. „To je nejkritičtější místo (křižovatka Hodkovické a Vídeňské). Kvůli chybějícímu semaforu byly kolony ráno větší, než měly být. Až semafor bude, bude situace lepší,“ řekl starosta Prahy-Libuše Jiří Koubek (TOP 09).

Praha chce opravit také okolí hlavní Libušské ulice. „Na uzavírku bude navazovat řada drobnějších uzavírek vedlejších ulic, které jsou ve špatném stavu. Některé jsou štěrkové nebo prašné, musíme je v příštích letech dodělat. Dá se očekávat, že zatížená bude zejména Vídeňská ulice a Komořany, protože lidé budou muset jezdit jinudy. Žádáme o shovívavost řidičů, kteří v dalších měsících uvidí, že komunikace bude pro všechny příjemnější a bezpečnější,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Některé úseky, kde by se měl nacházet chodník, vypadají v Písnici opravdu nedůstojně.
Některé úseky, kde by se měl nacházet chodník, vypadají v Písnici opravdu nedůstojně.
Autor: Daniel Vitouš

Podle jeho vyjádření nelze dávat tuto konkrétní uzavírku do souvislosti například s nedávným dopravním kolapsem při rekonstrukci Husitské ulice na Žižkově, protože práce probíhají zcela jinde. „Snažíme se koordinovat uzavírky tak, aby byly rozmístěné různě po Praze. Pokud by se tato rekonstrukce neudělala letos, provedla by se za jeden či dva roky. Komunikace nesnesou, aby se neopravovaly,“ dodal v širším kontextu pražské dopravy Dolínek.

Radnice chce rekonstrukci roky

Dalším argumentem pro neodkladnost rekonstrukce Libušské ulice je skutečnost, že městská část po této opravě volá už dlouhých 6 let. „Této silnici, která je v katastrofálním stavu, tady nikdo neřekne jinak než tankodrom. Všichni si tu ničili auta,“ popsal situaci při zahájení rekonstrukce starosta Koubek.

Video
délka: 02:14
1080p 720p 360p

Rekonstrukce Libušské ulice v Praze právě začíná. Daniel Vitouš

V rámci dvoufázové rekonstrukce se kromě samotné silnice budou řešit také podzemní sítě, vzniknou tu nové chodníky, bezpečné přechody pro chodce a zpomalovací prahy. „Lidé tu mají právo přejít bezpečně z jedné strany Libušské na druhou. Podél ulice dosud chyběly chodníky, v některých místech nebyly ani z jedné strany. Troufnu si říct – 21. století přichází do Písnice,“ dodal starosta.

První fáze rekonstrukce má podle stavbyvedoucího společnosti Eurovia Jiřího Černocha skončit 20. července. Do té doby se budou práce soustředit při okrajích Písnice, kde vznikne také nový kruhový objezd na křižovatce s Kunratickou spojkou. Poté se práce přesunou do středu obce. „Tam to bude složitější, bude se dělat hodně dešťových přípojek, hodně se to rozkope,“ uvedl směrem ke druhé fázi rekonstrukce Jiří Černoch. Náročná oprava má dle plánů skončit na konci října letošního roku, stát bude 118 milionů korun.

Fotogalerie
15 fotografií