Lávka spojí už do několika let nejen Holešovice a Karlín, ale také ostrov Štvanice, který se dlouhodobě potýkal s velkou nedostupností. A právě sem míří každé léto tisíce a tisíce lidí.
„Věříme, že by se lávka mohla začít stavět do roku 2020. Nepůjde jen o propojení Karlína s Holešovicemi, lávka s městem propojí konečně i Štvanici, na kterou se dnes můžeme dostat jen přívozem nebo přes Hlávkův most, který je zatížen hustým automobilovým provozem,“ řekl tiskový mluvčí Institutu plánování a rozvoje Prahy Marek Vácha.
Jednoduchost nakonec zvítězila, i přesto nebude lávka levná. Vyjít by měla na více než 120 milionů korun. „Odborná komise se celkem jednoznačně shodla na vítězném návrhu a domnívám se, že ten návrh je funkční a elegantní a málo zasahuje do krajiny ostrova horizontu, což je velice důležité,“ okomentoval návrh ředitel IPRu Ondřej Boháč.
Lávky, které neuspěly. Eva Fornálová
Ochrana před povodní
Vítězná lávka v sobě navíc skrývá jedinečný mechanismus, který ji ochrání i před povodní, která zasáhla Prahu v roce 2002. Návrh vzešel z ateliéru architektů Marka Blanka a Petra Teje. „To pole zdvihá pístový mechanismus, který lávku v případě povodně zvedne asi o tři metry. Další zajímavostí je materiál UHPC, který má vynikající vlastnosti z hlediska trvanlivosti, vysoké pevnosti v tlaku a vysoké pevnosti v tahu,“ popsali autoři přednosti spojení Karlína a Holešovic.
Podoba nové lávky mezi Holešovicemi a Karlínem má své vítěze: Po které z nich se projdete za pár let?
Pokud by Vás zajímalo o lávce více věcí, můžete vyrazit do karlínských kasáren. „V karlínských kasárnách je vystaven i fyzický model vítězného návrhu. V plánu je i komentovaná prohlídka s jeho autory, a to 29. března tohoto roku od 19 hodin,“ doplnil na závěr Vácha.
Podívejte se na obsáhlou galerii: