Lávka spojí už do několika let nejen Holešovice a Karlín, ale také ostrov Štvanice, který se dlouhodobě potýkal s velkou nedostupností. A právě sem míří každé léto tisíce a tisíce lidí.

„Věříme, že by se lávka mohla začít stavět do roku 2020. Nepůjde jen o propojení Karlína s Holešovicemi, lávka s městem propojí konečně i Štvanici, na kterou se dnes můžeme dostat jen přívozem nebo přes Hlávkův most, který je zatížen hustým automobilovým provozem,“ řekl tiskový mluvčí Institutu plánování a rozvoje Prahy Marek Vácha.

Jednoduchost nakonec zvítězila, i přesto nebude lávka levná. Vyjít by měla na více než 120 milionů korun. „Odborná komise se celkem jednoznačně shodla na vítězném návrhu a domnívám se, že ten návrh je funkční a elegantní a málo zasahuje do krajiny ostrova horizontu, což je velice důležité,“ okomentoval návrh ředitel IPRu Ondřej Boháč.

Video
Video se připravuje ...

Lávky, které neuspěly. Eva Fornálová

Ochrana před povodní

Vítězná lávka v sobě navíc skrývá jedinečný mechanismus, který ji ochrání i před povodní, která zasáhla Prahu v roce 2002. Návrh vzešel z ateliéru architektů Marka Blanka a Petra Teje. „To pole zdvihá pístový mechanismus, který lávku v případě povodně zvedne asi o tři metry. Další zajímavostí je materiál UHPC, který má vynikající vlastnosti z hlediska trvanlivosti, vysoké pevnosti v tlaku a vysoké pevnosti v tahu,“ popsali autoři přednosti spojení Karlína a Holešovic.

Pokud by Vás zajímalo o lávce více věcí, můžete vyrazit do karlínských kasáren. „V karlínských kasárnách je vystaven i fyzický model vítězného návrhu. V plánu je i komentovaná prohlídka s jeho autory, a to 29. března tohoto roku od 19 hodin,“ doplnil na závěr Vácha.

Podívejte se na obsáhlou galerii:

Fotogalerie
240 fotografií