Pořizovací náklady na systém Lítačky byly 8,2 milionu korun, což je pět procent proti ceně za Opencard. Průměrné měsíční náklady na provoz jsou 3,7 milionu korun. Lítačku spravuje městská firma Operátor ICT, Praha tak má celý systém pod svou kontrolou, a neměly by se opakovat problémy s vydáváním karet a licencemi, které se v minulosti řešily u Opencard. Opoziční strany kritizovaly, že město Lítačku pořídilo bez otevřeného výběrového řízení. Dnes ji využívá 620 tisíc lidí. Opencard už „jen“ 230 tisíc.

Cestování v MHD, školy i památky

Loni v prosinci byl na škole v Praze 13 zahájen pilotní projekt Lítačka do škol. Karta, kterou žákům zajistí na žádost škola, slouží jako karta pro vstup do budovy školy, přístup k tiskárnám nebo jako karta na oběd. Na kartu je možné nahrát kapesné. Město připravuje zapojení dalších škol. V budoucnu by karta mohla sloužit také při nabíjení elektromobilů u veřejných nabíjecích stanic.

Zelená karta slouží také při půjčování knih v městské knihovně, kde ji používá čtvrtina čtenářů. Použitím karty u pokladen vybraných pražských památek a dalších turistických cílů je možné uplatnit slevu na vstupném. Minulý rok pětiprocentní slevu do trojské zoo využilo zhruba 6400 návštěvníků

Virtuální Lítačka

Od léta bude také fungovat takzvaná Virtuální Lítačka. Cestující budou moci nahrát kupon MHD i na platební kartu nebo Inkartu Českých drah. Koupení jízdenek bude možné také přes mobilní aplikaci a odpadne nutnost aktivovat kupon ve validátoru. V aplikaci budou i informace o spojích hromadné dopravy a zpožděních. Stále však bude možné zakoupit jízdné přes Lítačku, SMS a papírové lístky.