V posledních pěti dnech vyjeli do ulice metropole taxikáři již třikrát. Naposledy v pondělí asi tisícovka z nich zablokovala dopravu na nábřeží, kde řidiči způsobili zpoždění desítkám tramvají. Lidé z nich dokonce museli vystupovat. Postupem času se tak protestní jízdy taxikářů přiostřují. Další může proběhnout zítra. Už v deset hodin ráno se sejdou zástupci dispečinků včetně Karolíny Venclové, mluvčí protestujících, na vládě s Andrejem Babišem (ANO), kterému přednesou své požadavky.

Ty jsou oproti minulosti rozdílné. Nově si taxikáři nepřejí změnu legislativy, ale pouze její výhradní dodržování. Apelovali tak na Uber a Taxify, podle nichž je jejich forma podnikání nelegální. Zároveň se jim nelíbí tvrdost novely zákona, která vešla v platnost v říjnu minulého roku. „Nikde ve světě neexistuje pravidlo jednou a dost, v žádném oboru podnikání. Domníváme se, že toto opatření je protiústavní,“ uvedla na tiskové konferenci Karolína Venclová.

Takto vypadala pondělní stávka:

Video
délka: 00:28
1080p 720p 360p

Dopravu v centru Prahy ochromila stávka taxikářů. Daniel Vitouš

„Za všechno může Google“

Své slovo si opakovaně vzal Jiří Kvasnička, majitel AAA RadioTaxi. Nejprve se rozhodl napadat novináře, když prohlásil, že v taxikařině se za poslední čtyři roky nestalo nic nového a informace v médiích jsou zkreslené a neodpovídají realitě. Následně označil za viníka špatné pověsti taxikářů společnost Google. „Máme tady fenomén, který nedbá dobrých mravů a vytváří nerovné podmínky. Natvrdo vám řeknu, že za to může Google,“ myslí si.

Na dotaz redaktora Blesk.cz, jestli opravdu může za špatnou pověst taxikářů Google a zároveň tato společnost podporuje nelegální podnikání, odpověděl Kvasnička tak, že je to zcela přesné. Poté dodal, že pražský magistrát nevyužívá současné legislativy dostatečně. „Kdyby dal magistrát dvacet stotisícových pokut za den, máme tady během chvilky po černé taxikařině. Tuhle možnost magistrát má, ale nevyužívá ji,“ řekl nakonec.

Řidičů taxi je v hlavním městě podle odhadů zhruba 8300 a vadí jim, že řidiči Uber nemají auta evidovaná jako vozidla taxislužby a nemají taxametry ani koncesi. Uber tvrdí, že není taxislužba, ale že nabízí spolujízdu v rámci sdílené ekonomiky.

Vše o službě UBER čtěte zde >>>

Fotogalerie
51 fotografií