Podle krajských úředníků byly při vydání opatření porušeny právní předpisy. Nedostatky se týkají lhůt, stanovisek jednotlivých orgánů a způsobu vyvěšení na úředních deskách dotčených obcí. „Ty věci jsou formálního charakteru. Prostě úředníci rozhodli tak, jak rozhodli,“ uvedl pro ČTK Kořen. Proti rozhodnutí podle něj není odvolání.

Podle Heleny Frintové z krajského úřadu bylo opatření obecné povahy vydané odborem správních agend a dopravy říčanské radnice nedostatečně odůvodněno a nedostatky byly i ve způsobu zveřejnění záměru a následného stanovení místní úpravy provozu. Dalším důvodem pro zrušení byly „zásadní procesní vady, které zakládají nepřezkoumatelnost a zmatečnost celého řízení“. Říčany tak budou muset celý proces zopakovat.

Praha blíže zákazu vjezdu

Říčany zákazem reagovaly na iniciativu Prahy, která připravuje podobně razantní zákaz. V Říčanech a okolí se opatření vztahovalo na kamiony nad 12 tun, které nemají v místě nakládku nebo vykládku. Zákaz se týkal zejména silnice druhé třídy číslo 101, která slouží jako přivaděč k dálnici D1.

Kvůli nedokončenému Pražskému okruhu si tudy zkracují cestu řidiči na trase mezi Plzní a Brnem na jedné straně a Hradcem Králové či Mladou Boleslaví na straně druhé. Strážníci na silnici 101 po odhalení nových značek začali okamžitě zastavovat řidiče. Pokles nákladní dopravy byl podle radnice razantní, snížil se zhruba na polovinu. Podle odhadů šlo o úbytek zhruba tisíce nákladních vozů denně.

Pražští radní přitom v úterý schválili technickou dokumentaci, která popisuje nutná dopravní opatření pro zavedení zákazu. Nyní ji odešle silničnímu úřadu, který má poslední slovo. O přijetí nebo nepřijetí zákazu úředníci rozhodnou v řádu měsíců. Vedení magistrátu nakonec loni zvolilo nejtvrdší variantu, která počítá se zákazem vjezdu kamionů i na Jižní a Štěrboholskou spojku a Spořilovskou ulici. S návrhem nesouhlasilo ministerstvo dopravy, policie, dopravci i Středočeský kraj.