Kvůli zakázce na podepření jednoho z mostů libeňského soumostí oslovila TSK pět firem. Čas na podání nabídek vyprší v pátek 10:00. „Pak je okamžitě vyhodnotíme, podepíšeme smlouvu, a ještě v pátek budeme chtít předat dodavateli staveniště, aby začal okamžitě pracovat," sdělil ředitel Technické správy komunikací hlavního města Prahy (TSK) Petr Smolka. Vybraná stavební firma musí garantovat, že most po opravě splní podmínky, díky kterým bude možné obnovit provoz na mostě alespoň v omezeném rozsahu. 

Libeňský most byl v minulém týdnu přeřazen do kategorie mostů v havarijním stavu. Technická správa komunikací a vedení Prahy zakázaly vjezd vozidel nad pět tun a zastavili také provoz MHD. Jak dlouho bude most zavřený, není jasné. Stejně tak není jasné, kdy bude most z roku 1928 definitivně opraven.

Stane se památkou?

TSK v minulosti připravovala zbourání mostu a výstavbu nového. Zastupitelé to v roce 2016 odmítli a vybrali variantu rekonstrukce. Teď město čeká na rozhodnutí ministerstva kultury, zda je most památkou, a rekonstrukci tak nemůže zahájit.

Ministerstvo kultury tvrdí, že nezbytnou údržbu i stavební či technické zásahy směřující ke stabilizaci Libeňského mostu je možné provádět i během posuzování jeho případné památkové ochrany. „Libeňský most se ve špatném stavebně technickém stavu nachází v důsledku dlouhodobé absence adekvátní údržby v trvání desítek let a řízení o prohlášení věci za kulturní památku nemá na tento stav žádný vliv," uvedla v pátek mluvčí ministerstva. V havarijním stavu je navíc jen část libeňského soumostí na břehu směrem k Palmovce, nikoliv samotný most přes Vltavu.