Už od otevření Tunelového komplexu Blanka se Praha 6 potýká s častými kolonami a zvýšenou dopravou. Situaci se stále nepodařilo vyřešit a neschopnost magistrátu zahájit klíčové stavby, jako další část Městského okruhu nebo dokončení Pražského okruhu, nutí radnici přicházet s novými nápady.

Jedním z nich je například vytvoření závor u vjezdu do městské části. Auta by se tak do Dejvic dostala až ve chvíli, kdy by byl zajištěn jejich průjezd. „Z důvodu kolon na mnoha místech přišla Praha 6 s tím, že by na hlavní silnice umístila světelné závory, které by zajistily, aby nebyla přehlcena auty,“ popsal pro Blesk.cz starosta Ondřej Kolář (TOP 09). To ale nedoporučila Technická správa komunikací.

Kritickou dopravu v Praze 6 se snaží řešit radnice dlouhodobě:

Video
délka: 01:56
1080p 720p 360p

Praha 6 se snaží vyřešit vážnou dopravní situaci v městské části. Tadeáš Provazník

Mezi další nápady patří ušetření řidičů zvýšené autobusové dopravy mezi Veleslavínem a letištěm. Linka 119 nyní staví i v zastávkách Dědina, Nová Šárka a Divoká Šárka, což řidičům znepříjemňuje průjezd Evropskou ulicí. Pruh pro autobusy navíc nutí řidiče „kličkovat“ po této frekventované silnici. Podle starosty by tento problém mohla částečně vyřešit expresní linka, která by neobsluhovala všechny zastávky tak jako doposud. To se ale nelíbí Regionálnímu organizátorovi pražské integrované dopravy.

Nulová úspora času

Podle ROPIDu by ale takové řešení nebylo vůbec potřebné, argumenty proti jsou podle nich jednoznačné. „Tuto možnost jsme už prověřovali, ovšem časová úspora by byla minimální, nanejvýš okolo pár minut. Kdyby se tak stalo, museli bychom stejně v okrajových časech zmíněné zastávky obsloužit jinak,“ vysvětlil mluvčí ROPIDu Filip Drápal.

Podle Koláře by stačilo, aby expresní linku tvořila například polovina spojů linky 119, zbytek by mohl jezdit stejně, jako je tomu doposud. Tím by se obslužnost Pražanů podle něj nijak nenarušila. Takový zásah do řádů si ale organizátor dopravy neumí představit. „V minulosti jsme prověřovali možnost jízdy vybraných autobusů i po dálnici, ale opět jsme nenašli výrazné zlepšení efektivnosti linky,“ popsal na závěr Drápal.

Praha 6 tak zřejmě bude muset i nadále apelovat na magistrát a další instituce, aby kritickou situaci řešily prioritně. Stále však naráží na průtahy ve schvalování dopravních otázek. Na časové prodlevy se stavbami a rekonstrukcemi doplatil naposledy Libeňský most, který musela Praha od pátku uzavřít. To také hrozí u Palackého mostu, který se dostal na pokraj havarijního stavu. 

Fotogalerie
22 fotografií