Už v ideálním provozu je Praha „přecpaná“ automobily a v případě nehody pak stojí v kolonách i desetitisíce řidičů najednou. „Doprava na území Prahy je komplikovaná na nejvytíženějších komunikacích. Problémem je zejména nedokončený Pražský okruh a vedení tranzitní dopravy po Městském okruhu nebo po komunikacích, které nejsou kapacitně schopny tranzitní dopravu pojmout,“ vysvětlila pro Blesk.cz mluvčí TSK Barbora Lišková.

V Praze je zdaleka nejvíce nehod oproti zbytku republiky. Jen v loňském roce policie řešila přes 23 tisíc kolizí. I to je jeden z důvodů, proč se po Praze cestuje stále hůře. „Dalším problémem jsou komplikace způsobené dopravními nehodami, které často ve špičce dokáží zkomplikovat provoz i v místech, kde se tvorba kolon nepředpokládá,“ doplnila Lišková.

Takto vypadá doprava v Legerově ulici ve špičce:

Statisíce aut projedou denně jednou ulicí

Při pohledu na statistiky se není čemu divit, že řidiči tráví v ranních a večerních kolonách v Praze velké množství času. Například ulicí 5. května na Jižní spojce projede denně 204 tisíc vozidel, v případě jakékoli nehody tak zůstávají v koloně desetitisíce řidičů. Kritickým místem je také Strakonická, kde během dne potkáte až 180 tisíc vozidel.

Stačí pak jedna nehoda, například prasklé potrubí, a metropole se rázem ocitne místem, kudy raději projíždět nechcete. Například dvě loňské nehody vodovodního řadu na I. P. Pavlova ukázaly, že i pár hodin prací způsobí kolaps v celém městě. Křižovatkou na Anglické a Legerově ulici projede 64 tisíc automobilů během jediného dne.

Malým vysvobozením se podle TSK stalo dobudování Tunelového komplexu Blanka, i zde je ale doprava vyšší, než se očekávalo. Například Zlíchovským tunelem projede 84 tisíc vozidel za 24 hodin. Různé rekonstrukce po Praze pak cestování znepříjemní ještě více. „Například v souvislosti s uzavřením ulice Zenklova se objevily jen drobné komplikace spojené s kapacitou objízdných tras v době ranní a odpolední dopravní špičky,“ dodala na závěr Lišková. 
Fotogalerie
7 fotografií