Hasiči k vyproštění použili speciální techniku, například dva vyprošťovací tanky určené k manipulaci s těžkými břemeny. Do Prahy je dopravili na speciálních podvalnících ze Zbiroha a z Hlučína. Z Jihlavy dorazily dva tahače Tatra s řetězy, které se používají pro úvaz a tažení těžkých břemen.

Odstranění lávky pomocí speciálních tanků začalo okolo 17. hodiny. Po čtrvé hodině začalo upevňování lan ke zbytkům kontrukce ve vodě. Během dne nebylo jisté, jak dlouho celé práce potrvají. Nakonec se však všechno obešlo bez komplikací a před devatenáctou hodinou byly trosky na souši. Celého zásahu se zúčastnilo několik desítek lidí.  

Podívejte se, jak to na místě vypadalo:

Kvůli pádu lávky byli dva lidi zraněni těžce a dva lehce. Příčinu pádu vyšetřuje policie. Magistrát hlavního města Prahy přiznává, že lávka mezi Trojou a Císařským ostrovem byla ve špatném stavu. Tvrdí ale, že stav nebyl havarijní a nic nenasvědčovalo tomu, že by objekt z roku 1984 měl spadnout.

V návaznosti na spadnutí přechodu pro pěší se řeší i stav podobných objektů po celé republice. Například Nymburk ve středu uzavřel lávku, která je totožné konstrukce a od stejného projektanta. Podle prvotního zjištění policie má lávka pravděpodobně systémovou konstrukční chybu, při které dochází ke korozi předpínacích lan, uvedl tamní starosta.

Fotogalerie
58 fotografií