Zřícená lávka, při které se zranili čtyři lidé, z toho dva těžce, bude rozmontována za dohledu znalců a vyšetřovatelů. Práce nejdříve začnou na Císařském ostrově, poté budou zbytky vyzvednuty z Vltavy a následně stavební firma přesune práce na druhý břeh. Vše ale bude muset probíhat s největší opatrností. „Vše bude probíhat tak, aby nedošlo k žádnému poškození dílů, které následně budou zkoumány policií, a byla dohledatelná příčina. Předběžně si myslíme, že by práce měly být skončeny do dvou týdnů,“ uvedl pro Blesk.cz Karel Frankota ze společnosti Strabag.

Už nyní je ale jasné, že pontonový most na místě, jako náhrada za lávku, nevznikne. Podle radního pro dopravu, Petra Dolínka (ČSSD), to není technicky možné a dopravu mezi Trojou a ostrovem by zatím měly zajistit přívozy. „Jednáme o tom, že by náhradní dopravu mohly zajistit přívozy,“ řekl.

Video
délka: 02:34
720p 360p

Lávka v pražské Troji se zřítila do Vltavy. Dva lidé se těžce zranili. Aktu.cz

Pomoc armády?

Teoreticky by ale podle Dolínka mohla pomoci i Armáda ČR. „Krizový štáb Prahy, který je pověřen řešením možností vybudování náhradní lávky, začne jednat s firmami, které se zabývají stavěním lávek v České republice. Vše by mohlo probíhat ve spolupráci s armádou tak, že bychom si od nich vyžádali podpěry, kde by byla náhradní lávka umístěna,“ popsal pražský radní.

Celkově bude odstraňování mostu a škod stát do deseti milionů korun a práce budou trvat asi dva týdny. Je ale možné, že dojde ke zdržení z důvodu pokynů vyšetřovatelů znalců. Institut plánování a rozvoje v úterý podle Dolínka odesílá návrh na změny územního plánu pro zřízení dvou lávek.

Schválit změnu plánu potrvá zhruba rok, mezitím vypíše město architektonickou soutěž. Nová lávka bude muset splňovat přísná kritéria například kvůli hrozbě povodní, bude tedy podle Dolínka zhruba o 80 centimetrů až metr výše než předchozí stavba z 80. let. Praha nyní chystá kontroly a uzavírky některých mostů i lávek pro pěší.

Fotogalerie
10 fotografií