Po tramvajích se hlavní město dočká i klimatizovaných autobusů. Těch by mohlo být až 150, na které je vypsána nová zakázka. Uvnitř se autobus dočkal jen dílčích změn, například je odděleno místo pro kočárky a invalidy. Kapacita bude jen lehce navýšena ze současných až 161 cestujících, zatím se však neví, o kolik lidí přesně, protože může dojít ke změnám interiéru.

Lidé se autobusem s číslem 6950 mohou svézt na dvou linkách. „Jedná se o vůz SOR NB 18, který je vypůjčen od výrobce za účelem ověření provozních vlastností. Vůz hodláme nasazovat do standardního provozu, nyní například na linky číslo 136 a 177. Cestující si jej tedy mohou nejen vyfotit, ale i se s ním svézt,“ řekla pro Blesk.cz mluvčí DPP Aneta Řehková.

V minulosti některé autobusy kvůli problémům s motorem několikrát vzplanuly:

Video
délka: 00:35
480p 360p 240p

Požár autobusu u stanice Nádraží Veleslavín aktu.cz

Téměř bez klimatizace

První autobusy tohoto typu dodal výrobce dopravnímu podniku v roce 2009. V současné době má DPP k dispozici několik stovek těchto vozidel, která tvoří hlavní část vozového parku. Cestující je potkávají na většině pražských linek.

Pražský dopravní podnik vypsal soutěž na 150 nízkopodlažních kloubových autobusů za více než miliardu korun už v roce 2015. Klimatizované vozy chce podnik postupně nasadit na většinu linek. Z více než tisícovky autobusů v metropoli má nyní klimatizaci jen několik desítek z nich.

SOR NB 18 City odvozený od plně nízkopodlažního NB 12 City se spolu se svým dvounápravovým příbuzným představil poprvé jako prototyp v roce 2006 a stal se prvním kloubovým autobusem své značky, který je průběžně modernizován a figuruje v nabídce svého výrobce dodnes.
Fotogalerie
8 fotografií