Praha obdrží od státního fondu 80,4 milionu na opravy a údržby silnic včetně těch, které dočasně nahrazují nedokončený vnější silniční okruh. Dalších 148,8 milionu korun město obdrží na investice do oprav ulice Přátelství, sanaci Nuselského mostu a novou rampu na Jižní spojce.

Peníze jsou ale podmíněny tím, že magistrát nezakáže vjezd kamionům do metropole. „V případě, že Praha na komunikace zakáže vjezd kamionů, tak nám stát peníze zase vezme,“ uvedl Dolínek, který omezení nákladní dopravy v metropoli prosazuje. Vedení Prahy chce přes odpor ministerstva dopravy zakázat kamionům sjezd do města na kterémkoliv místě Pražského okruhu a také jim úplně zakázat vjezd na Jižní a Štěrboholskou spojku, které nahrazují nedokončenou část okruhu.

V ulicích Prahy se tvoří každý den kolony, kamiony k tomu údajně přispívají ve velké míře:

Návrh omezení kamionů momentálně magistrát připravuje. Po schválení radou ho bude muset schválit silniční úřad, který spadá pod státní správu. Není jasné, zda tak učiní. Do té doby Praha peníze od SFDI přijme. „Pokud bychom přijali zákaz kamionů, tak bychom poté následně řešili, jestli peníze budeme vracet nebo ne,“ řekl Dolínek.

Proti zvolené variantě omezení, počítající se zákazem na Jižní spojce, se v minulosti postavilo ministerstvo dopravy, policie a dopravci. Nákladní doprava se podle nich pouze přesune na středočeské komunikace, které na to nejsou uzpůsobeny. Podle sdružení dopravců Česmad je navíc na zásobování kamiony závislá řada provozů a obchodů na východě metropole.