Celkem padesát šest hodin může řidič mezinárodní kamionové dopravy ujet za pracovní týden. Denně tedy smí za volantem strávit maximálně 9 hodin, dvakrát v týdnu si smí jízdu mimořádně prodloužit na 10 hodin.

„Kontrolou tachografu ale policisté zjistili, že devětatřicetiletý turecký řidič z necelých 72 hodin strávil celých 49 řízením. Navíc výstup z tachografu prokázal, že kontrolovaný nedodržoval ani základní doby přestávek a odpočinků,“ uvedl policejní mluvčí Tomáš Hulan. Turecký řidič si tak odpočinek zkracoval na tříhodinové minipauzy. Přesto měl mít mezi dny přestávku minimálně devět hodin.  

Kauce 100 tisíc

Policisté navíc zjistili, že špatně řidič manipuloval s tachografem. Ten byl během zmiňovaných dvaasedmdesáti hodin několikrát odpojen od zdroje napájení, což ale řidič neuměl vysvětlit. „Čtečka tachografu také ukázala, že ještě v Turecku ujelo kontrolované nákladní vozidlo během dvaceti hodin celých 1500 km bez vložené karty řidiče do tachografu,“ prozradil Hulan.

„Nicméně výsledek kontroly byl takový, že policisté devětatřicetiletému řidiči uložili kauci ve výši 100 000 Kč a do doby jejího splacení zajistili i předmětný kamion,“ dodal Hulan.