Vozíčkáři mají při cestování pražskou MHD čím dál lepší možnosti. Dopravní podnik do bezbariérovosti investuje podle jeho mluvčí Anety Řehkové řádově stovky milionů korun ročně.

V plánu má nakupovat už jen nízkopodlažní autobusy, do konce příštího roku v Praze přibude 39 nízkopodlažních tramvají typu Škoda 15T ForCity. Starší tramvaje typu T3R.P zkouší předělat na nízkopodlažní. Doprava v hlavním městě má být podle plánu magistrátu plně bezbariérová do konce roku 2025.

„Pokud bude i v následujících letech dostatek finančních prostředků, bude tento cíl splněn. Investice měly v posledních letech díky prostředkům z evropských fondů stoupající trend,“ uvedla Řehková pro ČTK.

Bezbariérová Palmovka i Karlovo náměstí

Na přelomu tisíciletí bylo pro vozíčkáře přístupných 22 stanic metra z 52. Od roku 2015 je v Praze 61 stanic, z nichž je 44 bezbariérových. Bezbariérový vstup nyní dopravní podnik staví ve stanici Palmovka. V různých fázích přípravy jsou projekty bezbariérových vstupů do dalších stanic metra.

„Chystá se ve stanicích Opatov a Karlovo náměstí. Projekční příprava dodatečných bezbariérových přístupů byla zahájena ve stanicích Jiřího z Poděbrad, Českomoravská a Flora. Studijně jsou prověřovány stanice Želivského, Pražského povstání, Radlická, Křižíkova a Jinonice,“ dodala Řehková. Pořadí úprav je stanoveno na základě jednání s organizacemi, které sdružují handicapované.

Tramvajové zastávky jsou upravovány na bezbariérové současně s rekonstrukcí tratí. Aktuálně je z 641 zastávek 489 bezbariérových.

Prahou jezdí nyní 348 nízkopodlažních tramvají, což je zhruba 42 procent, a 939 nízkopodlažních autobusů, což je cca 80 procent.