Podle radního pro dopravu deváté městské části Tomáše Holečka (ODS) by neměli být Pražané limitováni tím, že bydlí v určité městské části. „Bylo by dobré z pozice magistrátu, aby potvrdil to, že se opravdu jedná o celoměstský parkovací systém. A vytvořil takové podmínky, aby to bylo schůdné pro všechny lidi v celé Praze,“ řekl radní. Podle něho by měli mít rezidenti možnost zakoupit si povolení k parkování v jakékoli městské části.

Návrh chce Holeček prodiskutovat s vedením ostatních městských částí, ve kterých už parkovací zóny fungují. „Pokud se na této věci domluvíme, tak si myslím, že bude poměrně velká síla městských částí vůči magistrátu, aby se tím začal vážně zabývat,“ dodal. Podle Holečka této možnosti nahrává skutečnost, že nově mohou na modrých zónách, které jsou určené rezidentům, zaparkovat na omezený čas také nerezidenti.

10 Kč za hodinu

Návrh na zavedení smíšené zóny v celé městské části Prahy 9 již jednou magistrát řešil. Zavedení však zamítl kvůli prodělečnosti. Radnice městské části navrhovala, aby v zóně mohli přespolní parkovat až 24 hodin za deset korun na hodinu.

V Praze 9 se zhoršila situace s parkování se zavedením zón v sousedních městských částech. Systém parkovacích zón připravuje ve vytížených místech městská část Praha 4. Situace je zde podle radnice neudržitelná zejména podél trasy metra C, tramvajových linek v Nuslích a Podolí a v ulicích sousedících s Prahou 2 a 5, kde již zóny placeného stání fungují. Zóny by měly být na čtyřce zavedeny v příštím roce.

Modré zóny v Praze

V hlavním městě byly zóny nejprve zavedeny v části Prahy 1 v roce 1996, kde se snaha o regulaci dopravy objevila již v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy parkovací zóny provozují radnice 13, 16 a 22.

Od začátku října funguje na Praze 1 a 2 stejný režim jako na Praze 5, 6 a 8, kde řidiči za okna vozů nemusí umísťovat parkovací karty, ale zaregistrují na radnici registrační značku vozu. Auta zde kontrolují speciální vozy vybavené kamerami.