Na magistrátu proběhlo začátkem nového pracovního týdne jednání předních představitelů všech městských částí, kterých se dotkly dopravní komplikace mezi Bohnicemi a Trojou. Před týdnem v oblasti kolabovala doprava poté, co došlo ke znemožnění průjezdu automobilů takzvanými serpentinami během ranní dopravní špičky. Hned následující den došlo ke zneplatnění tohoto zákazu.

Zástupci sedmé městské části, městské části Praha-Troja i Prahy 8 se na magistrátu domluvili na několika bodech, které mají přispět k řešení předimenzované dopravy v dotčené lokalitě. Jedno řešení má krátkodobý charakter, další změny by mohly současnému stavu napomoci v horizontu několika měsíců a v neposlední řadě došlo k odsouhlasení myšlenky na vznik dlouhodobé studie.

Trojská ulice

„V případě Trojské jsme se shodli na tom, že obrátíme stávající zneplatnění. To znamená, že silnice bude uzavřená zespoda, z horní části u Kobyliského náměstí bude otevřená,“ uvedl starosta Prahy 8 Roman Petrus (ČSSD). V tomto případě je podle něj reálné, aby ke změně dopravního režimu došlo během následujících týdnů s předpokladem od 1. listopadu.

Chytrá světelná křižovatka

Dalším řešením pro každodenní dopravní problémy má být vznik nové světelné křižovatky na překřížení ulic Lodžská a K Pazderkám v Bohnicích, kterou vybuduje Technická správa komunikací (TSK). Novinka bude nejen dávkovat přijíždějící dopravu, ale zároveň na informační tabuli podá řidičům informace o tom, jaké zdržení je čeká směrem na Troju i Kobylisy, takže řidiči dostanou kompletní servis o tom, kterou cestou je v dané chvíli výhodnější vyrazit.

Zároveň v této souvislosti starosta Troji Tomáš Bryknar (Trojský kůň 2014) dodal, že v serpentinách mezi Bohnicemi a jeho městskou částí by se mělo začít měřit. „V současnosti tu už existuje platné rychlostní omezení na 30 kilometrů v hodině, ale drtivá většina lidí ho nerespektuje. Nelze v současnosti říct přesně, od kdy se tu začne měřit, ale věřím, že co nejdříve,“ prozradil Tomáš Bryknar.

Trvanlivější řešení

Součástí jednání na magistrátu byla i snaha o dlouhodobé řešení tohoto problému, protože silnice mezi Prahou 8 a centrem během špičky zkrátka nestíhají dopravní zátěž pobírat. Zástupci všech dotčených úřadů se shodli na vzniku studie, která se bude věnovat lokalitě Troji, Bohnic, Čimic, Kobylis a Proseku. Zainteresované strany jako ideální řešení uvádějí dokončení okruhu, které je ale v současnosti z časového hlediska nemožné upřesnit.

Prohlédněte si oblast Prahy 8 a Troji, o kterou konkrétně jde:

Fotogalerie
24 fotografií

Připomeňte si informace z období prázdnin, kdy Blesk.cz uskutečnil reportáž o zneprůjezdněné Trojské ulici: