Koncepce pražské MHD do roku 2020 mapuje desítky míst, kde je z hlediska hromadné dopravy potřeba zlepšit dopravní situaci. Tramvaje mají podle dokumentu problémy celkem na osmi místech. Mezi ně patří úsek z I. P. Pavlova přes Karlovo náměstí až na Anděl. Pokud tady dojde ke komplikaci, přenášejí se dopady na značnou část celé tramvajové dopravní sítě. Konkrétní místa na tomto úseku, která potřebují lepší řešení, jsou podle koncepce křižovatky na Karlově náměstí a mezi ulicemi Štěpánská a Ječná nebo Lidická a Zborovská.

Tramvaje mívají potíže také mezi zastávkami Právnická fakulta a Národní divadlo, kde komplikace způsobuje především velké množství projíždějících aut. Dokument dále upozorňuje na problémy v oblasti Malé Strany, konkrétně v Karmelitské ulici, na Újezdě a v křižovatce Letenské a Klárova. Špatná situace je také na Smíchově, v Holešovicích, na Letné, v Nuslích, na Vinohradech nebo v Libni.

Vzhledem k autobusové dopravě je komplikovaných míst podstatně víc a jsou rozmístěné prakticky po celé Praze. Mezi nejproblémovější místa patří Kbelská, Lovosická nebo Prosecká ulice, kde bývají problémy hlavně při ranní špičce. Ke zdržení dochází také na křižovatce Českobrodské a Mladých Běchovic, kde kolony dosahují i hranice Újezdu nad Lesy. Nepříznivá je situace i na trase z Jižního Města okolo Slavie na Želivského nebo do Uhříněvsi. Dokument uvádí i lokalitu Thomayerovy nemocnice a další místa v Krči.

Pro zlepšení dopravní situace nejen na uváděných místech Praha nechává zřizovat vyhrazené jízdný pruhy pro autobusy nebo upravuje režim na semaforech v křižovatkách tak, aby dopravní prostředky MHD měly přednost. V současnosti se v hlavním městě nachází 38 kilometrů pruhů pro autobusy a 12 kilometrů tramvajových tratí, které jsou zcela oddělené od aut.