První ranní špičku z celkem 273 dnů dlouhé rekonstrukce má Anděl za sebou. Očekávané problémy se ale zcela nevyplnily. I když po druhé nejfrekventovanější stanici metra bloudily desítky lidí každým okamžikem, celkově dopoledne proběhlo klidně. Informátoři DPP ale museli každou minutu usměrnit pár desítek lidí, kteří se vydali k uzavřenému vstupu metra.

Nejvíce to odnesly sousedící zastávky metra – Smíchovské nádraží a Karlovo náměstí, kde lidí přibylo. Cestující totiž nemusí absolvovat asi třísetmetrovou procházku do stanice nebo k tramvajím. „Od časných ranních hodin situaci na Andělu monitorujeme a opravdu tramvaje nestíhají. Nicméně tyto komplikace se daly očekávat a můžu říct, že nedošlo k žádnému kolapsu, za což jsme rádi,“ řekl pro Blesk.cz mluvčí radnice Prahy 5 Jakub Večerka.

Změny v linkách tramvaje

Ne všechny změny se ale lidem líbí. Velké množství stížností dorazilo na radnici kvůli úpravě linky 7, která jezdí obvykle do Radlic. „Nejde pouze o uzavření výstupu metra, ale i o návaznost povrchové dopravy. Občané na změny u linky 7 negativně reagovali. Podle nich je doprava do Radlic podhodnocena. Na tuto skutečnost jsme reagovali a na dopravní podnik jsme zaslali podnět, aby linka 15, která linku 7 nahradila, jezdila v menších časových intervalech,“ doplnil Večerka.

„Ráno v první den uzavírky na Andělu hodnotíme jako bezproblémové. Je vidět, že cestující byli včas a dostatečně informováni. V těchto dnech bude u stanice metra a na nástupišti šest informátorů (6:30 až 21:00). V okolí stanice a přímo ve stanici je 22 kusů informačních tabulí, které cestující navigují jak při výstupu, tak k otevřenému vestibulu Na Knížecí,“ řekla pro Blesk.cz mluvčí DPP Aneta Řehková.

Celkově vyjde rekonstrukce na 225 milionů korun a hotovo by podle předpokladů mělo být v červnu 2018. Podle průzkumu, který dopravní podnik dělal v listopadu minulého roku, projde stanicí denně okolo sta tisíc lidí. Nejvíce lidí využívá stanici I. P. Pavlova na trase C.

Fotogalerie
5 fotografií