Zastupitelstvo podpořilo vyhlášení uzávěry a pověřilo místostarostku Evu Smutnou (TOP 09), aby její vyhlášení prosazovala.

„Jestliže máme mít zajištěnu tuto trasu a to, aby stavba nebyla žádným způsobem blokována, tak stavební uzávěru potřebujeme,“ uvedla místostarostka. Doplnila, že na posledním jednání zastupitelstva Prahy se pokoušela otázku otevřít, na program se však nedostala. Stavební uzávěry musí připravit a schválit magistrát.

Přípravou dokončení okruhu se zabývá expertní skupina vlády, kterou Smutná oslovila, aby se stavební uzávěrou zabývala. Z ministerstva dopravy podle svých slov dostala příslib, že na dalším jednání otázku projednají.

Problém se Suchdolem

Na plánované trase okruhu v úsecích Ruzyně-Suchdol, Suchdol-Březiněves a Březiněves-Satalice už uzávěra existovala, a to od roku 1997. V roce 2013 ji na podnět suchdolské radnice a majitele jednoho z pozemků zrušil soud.

Důvodem byla dlouhodobá nečinnost města v oblasti výstavby. O obnovení uzávěry magistrát hovořil v roce 2014 pod vedením primátora Tomáše Hudečka (bezp., dříve TOP 09), zatím k němu však nedošlo.

Celý Pražský okruh měří asi 80 kilometrů, nyní je v provozu zhruba polovina. Chybí severozápadní část mezi Ruzyní, Suchdolem a Březiněvsí a jihovýchodní mezi Běchovicemi a dálnicí D1.

Celkové náklady na stavbu mají přesáhnout 106 miliard korun. Blíže k zahájení stavby je jihovýchodní část, u které nyní ministerstvo životního prostředí zpracovává posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). Pokud by vše šlo podle plánu, mohlo by se začít stavět v roce 2019.

Podívejte se, jak by měl vypadat Městský okruh v Praze:

Fotogalerie
26 fotografií