V autobuse si mladíci koupili lístky za 54 korun na 180 minut, aby si v klidu stihli projít Prahu. Jejich radost z našetřených peněz se ale rychle vytratila. Už po 45 minutách totiž narazili na revizory, což jim ukázalo zcela jiný obraz české metropole.

„S platnými lístky dostal každý z nich pokutu, a navíc jim jeden z revizorů vyhrožoval, že kvůli němu budou mít problémy s policií. Celé je to stálo 3200 korun na místě. Nevěděli však, že jeden z nich má rodinu v Česku, která začala případ ihned řešit,“ popsala redaktorovi Blesk.cz/Praha Romana.

Stížnost

„Podala jsem stížnost na dopravní podnik ohledně jednání jejich revizorů. Můj syn se třemi kamarády měli lístek za 54 korun na 180 minut, načež jim revizoři při kontrole řekli, že tento lístek neplatí v centru Prahy,“ řekla Romana.

Žádné vysvětlení, vyhrožování a pokuta

Když se proti revizorům mladíci rozhodli ohradit, začali na ně podle jejích slov křičet a vyhrožovat jim. „Začali jim vyhrožovat, že to budou řešit s policií a budou mít další problémy. Každému dali pokutu po 800 korunách a ty platné lístky jim navíc s výhrůžkami zabavili. Je hrozné, jak si revizoři takhle dovolují na cizince,“ prozradila dále matka jednoho ze studentů.

Vadí jí, že sama ve své domovině slyšela podobných příběhů z Prahy několik – a nyní se toto stalo i jejímu synovi. „Je to celé nespravedlivé, že se takhle chovají k cizincům. U Čecha by se to podle mě nestalo, protože by se s nimi dokázal domluvit, a možná by si na něj ani nedovolili. Slyšela jsem i o dalších případech, které se cizincům staly. Kdyby syn neměl platný lístek, tak samozřejmě řeknu, že to byla jeho chyba, ale oni opravdu ty lístky měli platné,“ dodává Romana.

Nebyl důvod 

Se stejným lístkem navíc cestovala sama jen před několika týdny po Praze. Ten naštěstí nevyhodila. Po dotazu na Regionálního organizátora pražské integrované dopravy mluvčí Filip Drápal potvrdil, že se jednalo o platný lístek i po Praze, a nebyl tedy důvod k pokutě od revizorů dopravního podniku.

Tuhle jízdenku sebrali revizoři cizinců, podle nich neplatí, podle mluvčího společnosti ROPID ano.
Autor: Romana
Zaměstnanci Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) na oddělení stížností sami nevěděli, jestli lístek platí, nebo ne. Romanu poslali domů s tím, že na vyřízení mají 60 dní, že jí k tomu více neřeknou. Prosbu o vyjádření k tomuto konkrétnímu případu jsme zaslali na DPP, avšak žádnou odpověď jsme dosud neobdrželi.