„Zahájení provozu v těchto dnech začíná hlavně z toho důvodu, aby na začátku září mohly děti jezdit v klidu do školy. Ještě nám chybí chodníky, které budeme muset dohnat, ale tramvaj bude jezdit, což je zásadní,“ uvedl na místě rekonstruovaného úseku starosta Prahy 8 Roman Petrus.

Tramvajová trať se opravovala v úseku křižovatky ulic Klapkova – Březiněveská až do konečné zastávky s vozovnou. Původní panelová konstrukce z roku 1990 byla na pokraji životnosti, v současnosti se tu nacházejí moderní antivibrační rohože s asfaltovým povrchem. Institut plánování a rozvoje (IPR) pro toto místo také navrhl nové rozložení tak, aby silnice byla širší.

Nejsevernější tramvajová trať v Praze není důležitá jen pro cestující, jde také o přístupovou cestu k jednomu z klíčových bodů hromadné dopravy, kterým je právě Vozovna Kobylisy. „Vozovny jsou srdce našeho tramvajového provozu. Kromě toho je tato rekonstrukce dalším krokem ke snížení hlukové zátěže z tramvajové dopravy,“ prozradil ředitel pražského dopravního podniku Martin Gillar.

Co dalšího Prahu 8 ještě čeká? Podívejte se:

Starosta Petrus na místě vyjádřil snahu o co nejrychlejší rekonstrukci Zenklovy ulice mezi Elsnicovým náměstím a Bulovkou, která také významným způsobem ovlivní své okolí. „Tento úsek by měl začít někdy na konci roku. Kromě tramvají by mělo jít i o chodníky, IPR připravuje stromořadí, na některých úsecích by se měl objevit cyklopruh. Půjde tedy o komplexnější řešení tohoto území,“ přiblížil k následujícím omezením v Praze 8 Roman Petrus.

Prohlédněte si nový úsek opravené tramvajové trati v Kobylisích:

Fotogalerie
11 fotografií