„Praha trpí obrovskou zátěží tranzitní dopravy. Nutně potřebujeme dostavět chybějící části Pražského okruhu, kde ministerstvo dopravy selhalo. A když chce Praha ulevit svým občanům zatím alespoň zákazem vjezdu kamionů, na její stranu se snese akorát kritika,“ popisuje pro Blesk.cz Dolínek.

„Praha má řadu problémů, ale to, co ji nejvíce trápí, je napojení na tranzitní síť, která poté omezuje celý zbytek metropole. Například problémy s Blankou sice byly velké, ale nakonec se podařily vyřešit a to pomohlo provozu v celém hlavním městě. Je však potřeba pokračovat v takových stavbách i nadále. K tomu je ale zapotřebí součinnost ministerstva dopravy,“ pokračuje radní.

Nájem podle platu?

Kromě toho mu také vadí drahé bydlení v Praze pro část obyvatelstva. „Často mám pocit, že si někteří lidé myslí, že v Praze je všem blaze a že Pražáci vydrží všechno. To je ale velká mýlka. V Praze nežijí jen nadprůměrně vydělávající lidé. V hlavním městě jsou tisíce zaměstnanců, kteří pobírají takzvané tabulkové platy. A ty jsou totožné v celé republice, zatímco v Praze jsou mnohem vyšší životní náklady. Platí to zejména o cenách bydlení,“ vysvětluje současný náměstek primátorky.

Přišel tedy s netradičním řešením, které by problémy s financemi mnoha rodin mohlo vyřešit, otázkou však je, do jaké míry. „V první řadě je nutné podporovat výstavbu. V Praze je málo bytů, nové se prakticky nestaví. Ale existují i další možnosti. Navrhujeme a chceme prosadit, aby se výše nájemného v městských bytech odvíjela od výše příjmů nájemníků. To je běžná praxe v Berlíně. V majetku města nebo státu jsou také desítky prázdných domů, a ty je možné okamžitě využít a upravit pro potřeby sociálního bydlení,“ doplňuje Dolínek.
Fotogalerie
19 fotografií