Radnice městských částí Prahy 5 a 6 začaly už během srpna bojovat o autobusové spojení Blankou mezi Andělem a Hradčanskou. Autobusové spojení tunelem Blanka mezi Andělem a Hradčanskou má mezi lidmi a radnicemi velkou podporu. Podle nich by o takový spoj byl enormní zájem, jelikož by to lidem ušetřilo desítky minut cestování MHD denně.

„O toto spojení velice usilujeme. Při diskuzích s občany zjišťujeme, že z jejich strany je tu po přímé lince z Anděla do Dejvic veliká poptávka. Pokud se do této linky nebude chtít ROPIDu, jsme připraveni bavit se s Prahou 6 o možnostech, mezi které patří i to, že by si tu linku objednaly naše městské části na vlastní pěst,“ popsal pro Blesk.cz Tomáš Homola (DJK), radní pro dopravu Prahy 5.

Video
délka: 00:44
1080p 720p 360p

Radní Jan Wolf (KDU-ČSL) o dopravě Blankou mezi Dejvicemi a Andělem Tadeáš Provazník

Nebezpečí v tunelu

Jedním z problémů, kterým se zabývali odborníci na dopravu, byla však bezpečnost. V minulosti se mnohokrát stalo, že autobusům vzplály motory, což by bylo v uzavřeném prostoru tunelu značně nebezpečné. Kritika také padala na neekologičnost celého nápadu v případě kolon. To by však podle radního Jana Wolfa (Trojkoalice/KDU-ČSL) mohly vyřešit elektrobusy.

Ty by měl postupně dopravní podnik zapojovat do dopravy po Praze více. Zároveň by ale lidé nemuseli přestupovat buď na jinou tramvaj, nebo také metro. „Je to dobrý nápad, který by urychlil dopravu. Tramvaje jako takové jsou sice dobrým a ekologickým prostředkem, ale zvláště starším občanům dělají problémy přestupy. To se týká například i dopravou pomocí metra,“ říká pro Blesk.cz Wolf.

Elektrobusy by se podle něj měly do budoucna v metropoli objevovat čím dál více. „Pokud by však byla linka vedena z Prahy 5 na Prahu 6 tunelem Blanka, problémy s přestupy by to znemožnilo. Zároveň by se v této lince mohly využít nové elektrobusy, které pro budoucí vývoj dopravy v Praze jsou stěžejním nástrojem,“ myslí si radní.

Nápad našel také podporu u radního pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD). Podle něj by se na nové spojení mohli lidé těšit už od nového roku. Ovšem za předpokladu, že by vše šlo dobře.

„Vzhledem k tomu, že všichni autobusoví dopravci v Praze aktuálně jezdí na hranici svých kapacit z hlediska vozidel i řidičů, zavedení autobusových linek v tunelech Městského okruhu by tak bylo v souvislosti s aktuálně dostupným počtem vozidel a řidičů možné pouze v případě, že by byl naopak zrušen příslušný objem autobusových spojů v rámci zbytku území Prahy a uvolněné autobusy a řidiči přesměrováni na tento účel,“ popisuje Filip Drápal, mluvčí ROPID. Problémy s řidiči aktuálně ve velkém řeší právě dopravní podnik, který přistoupil ke zvýšenému počtu školení řidičů.  K zavedení této dopravy se ale kriticky staví nejen dopravní podnik, ale také Regionální organizátor pražské integrované dopravy.