Bezmála kilometrové trolejové vedení začne pražský dopravní podnik (DPP) budovat v září. „Stavba potrvá zhruba dva měsíce,“ řekla Blesk.cz mluvčí DPP Aneta Řehková.

Náklady se odhadují na maximálně pět milionů korun. „Přesná výše vyplyne až dodatečně, neboť stavíme vlastními zaměstnanci,“ uvedla Řehková.

Trať povede mezi zastávkami Kundratka a Kelerka na pražském Proseku. Trolejbusy, které metropolí jezdily naposledy v roce 1972, však budou ty nové připomínat jen málo. Půjde totiž o elektrobusy s výsuvným pantografem, které se spojí s vedením jen v části trasy, kde je velký nárok na spotřebu baterie.

Troleje tedy nepovedou po celé trase. „Během zkušebního provozu se budou testovat různá vozidla. Nejvíce je prověří zimní období, to dává vozidlům nejvíc zabrat kvůli nízkým teplotám,“ dodala Řehková.

Další trasy tipují

Trolejbusy by měly nahradit autobusy, které jsou velkým zdrojem znečištění ovzduší. „Ne všude je také možné a efektivní budovat tramvajové trati a elektrobusy mají zatím omezený dojezd,“ řekl Blesk.cz náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Prozradil také, kde by se mohly trolejbusy objevit v budoucnu. „Obecně by mělo jít o kopcovité úseky, kde jezdí hodně autobusů. Jejich výběr proběhne až na základě výsledků testování v Prosecké ulici, ale zvažujeme Vysočanskou estakádu nebo kopec ze Smíchova na Strahov,“ dodal.

Podívejte se, jak vypadá elektrobus, ze kterého se stane trolejbus:

Fotogalerie
9 fotografií

VIDEO: Prahou jezdí nově tramvaj, jejíž dveře mění barvu. Na reportáž se podívejte v tomto díle pořadu Selfie z Prahy:

Video
Video se připravuje ...

Nová tramvaj v Praze: Její dveře mění barvu! A tajemná schránka, která pozná vaše houby. Matěj Smlsal, David Vaníček, Hudebnibanka.cz