S nástupem července vstoupili dělníci do tunelů pražského metra. Na lince C mezi Florencí a Pražského povstání mění kompletně všechny staré dřevěné kolejové pražce, které se tu nachází už od začátku provozu, tedy od 70. let minulého století.

Jenom mezi stanicemi Muzeum a I. P. Pavlova leží celkem 528 pražců, které musejí pracovníci odstranit a vyměnit. Podle vedoucího služby Stavby a tratě DPP Ondřeje Krulikovského jde o nejdelší úsek, který dopravce v souvislosti s rekonstrukcí tratě v metru najednou uzavřel.

Kromě toho, že na pražcích ze dřeva se už podepsal zub času, je jedním z důvodů výměny i skutečnost, že díky jízdě po betonových pražcích má být provoz metra tišší. „Výměna se provádí i z důvodu hluku. U starých pražců je ten problém, že jsou propojené do konstrukce tunelu, a máme tak často stížnosti na hluk z provozu metra,“ vysvětlil Ondřej Krulikovský.

Co všechno výměna pražců obnáší a co ještě cestující do konce roku čeká? Poslechněte si odpovědi Ondřeje Krulikovského:

Cesta autobusem trvá desítky minut

Na povrchových zastávkách náhradní autobusové dopravy XC se tvoří početné hloučky cestujících. Autobusy jezdí po 75 vteřinách, bohužel kvůli husté individuální dopravě se ale cesta pořádně prodlužuje.

„Cesta z Pankráce na Muzeum trvá metrem osm minut, dnes mi zabrala 40 minut,“ uvedla jedna z cestujících. Nastoupit mohla kolem půl deváté ráno asi do pátého přistaveného autobusu, nejvíce času zabral autobusu průjezd zaplněnou magistrálou. Ve směru do centra autobusy dlouhé minuty popojížděly na Nuselském mostě a v Legerově ulici.

„Na magistrále je speciální pruh pro autobusy směrem do centra, lidé ho ale nerespektují,“ sdělila mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. Dodala, že se podnik obrátil na policii, aby pomohla s koordinací dopravy na křižovatkách a také ve vyhraněných jízdních pruzích. Jde zejména o průjezd magistrálou přes Nuselský most, Legerovu a Wilsonovu ulici ve směru na Florenc.

Pražany čeká letos ještě jedna několikadenní výluka z důvodu výměny pražců v metru. Od 17. do 19. listopadu budou stejné práce probíhat v úseku Pražského povstání – Pankrác.

Podívejte se, jak výměna pražců v pražském podzemí probíhá:

Fotogalerie
25 fotografií