Vozy typu M1, které jezdí na céčku, jsou po 20 letech v polovině životnosti a musí projít generální opravou. Dopravní podnik (DPP) proto zvažuje, že u té příležitosti by proměnil interiér a látkové sedačky vyměnil právě za plastové.

„Chceme teď otestovat tato sedadla, abychom si ověřili, jak se nám osvědčí z pohledu cestujících, ale i z pohledu údržby,“ řekla v pořadu Blesk.cz Selfie z Prahy mluvčí DPP Aneta Řehková.

Potkat soupravu s novými sedačkami se ale jen tak někomu nepodaří. Existuje jeden jediný vagon, kde si posedíte na plastu. Ale ti, kdo už to štěstí měli, si novinku chválí.

„Je to výborné, sedí se mi na nich příjemně, design je suprový. Za mě povedený nápad, určitě bych je vyměnil za látkové,“ chválí cestující Jan.

Martině se sice také líbí, ale nejsou pro ni úplně komfortní. „Byla jsem překvapená, design je fajn, jsou lehce udržovatelná, ale nejsou úplně pohodlná na záda. Tlačí mě,“ říká a ukazuje, že opěradlo je vypouklé.

Jiná Martina je ale spokojená bez výhrad. „Sedí se mi na nich dobře, byla jsem překvapená, že přijelo metro s novými sedačkami, protože jsem to nečekala,“ uvedla.

Rozhodne anketa

Dopravní podnik plánuje v příštích dnech spustit na webu anketu, kde bude názor cestujících zjišťovat. „Pokud se tato plastová sedadla v metru osvědčí, plánujeme jejich instalaci zhruba v roce 2019 a následně během 4 až 5 let by měly být ve všech vozech typu M1 na lince metra C,“ dodala mluvčí Řehková.

Podobu plastových sedadel navrhl Patrik Kotas, který mimo jiné stojí za tramvajovou tratí na Barrandov nebo některými stanicemi metra, mimo jiné Lužinami či Rajskou zahradou.

Na reportáž, jak sedadla vypadají, se podívejte v tomto díle pořadu Selfie z Prahy:

Video
délka: 08:07

Čtvrť u Pražského hradu, kde žijí jako na vesnici! A jak tým (ne)krotí opilce v ulicích Matěj Smlsal, David Vaníček, Hudebnibanka.cz

Všechny díly Selfie z Prahy najdete ZDE!