„Požádali jsme, aby se koalice shodla na tom, že je potřeba vytvořit studii proveditelnosti takzvané varianty duál, která bude podle našeho názoru finančně méně náročná, hotová rychleji a v souladu se zákonem,“ uvedl předseda magistrátního dopravního výboru Matěj Stropnický (Zelení/Trojkoalice), který se jednání účastnil.
Doplnil, že městský Institut plánování rozvoje je schopný studii vypracovat do devíti měsíců. O tom, jestli k tomu skutečně dojde, bude koalice dále jednat ve čtvrtek.
Další jednání ve čtvrtek
Náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) k jednání uvedl, že bylo zaměřeno zejména na podobu programu zastupitelstva, které se sejde 15. června jako poslední před prázdninovou pauzou.
„Bavili jsme se o bodech, které jsou důležité a které je potřeba schválit,“ uvedl s tím, že kvůli těmto otázkám, zahrnujícím například rozdělení přebytků městského rozpočtu, zasedne rada města mimořádně ve čtvrtek před dalším koaličním jednáním, na kterém se má řešit i otázka okruhu.
Okruh se pravděpodobně objeví i na programu zastupitelstva, ale zatím pouze formou informativního tisku. Na minulých jednáních zastupitelé okruh na program neodhlasovali.
Magistrát už zadal změnu územního plánu, která počítá s dražší podpovrchovou variantou výstavby vnitřního okruhu, a Odbor strategických investic (OSI) podepsal smlouvu s administrátory soutěží, v nichž bude město hledat projektanty. Definitivní výběr však koncem května zkomplikoval požadavek Trojkoalice na vypracování alternativního návrhu.
Vést okruh po existujících trasách?
S takzvanou variantou duál, kterou Trojkoalice prosazuje, v minulosti přišel městský Institut plánování a rozvoje (IPR). Namísto vybudování jedné velkokapacitní komunikace počítá s vedením dopravy po dvou už existujících trasách.
Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou a zahrnovala by nový tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh. Postavit by bylo nutné jen úsek o délce zhruba 3,5 kilometru, zahrnující nový tunel.
Městský, nebo vnitřní okruh staví hlavní město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelovým komplexem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech minulého století, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.
Jak vypadá tunelový komplex Blanka z dronu? Podívejte se na video:
Blanka z dronu: Proletěli jsme se nad trojským mostem David Malik