S nápadem obnovit »kukatramvaje« přišel Dopravní podnik Praha společně s Pražskými službami. Tramvaje by svážely odpad do malešické spalovny, kam by se přistavily koleje. „Využili bychom naši tramvajovou síť ke svozu odpadu. Samozřejmě v hodinách, kdy by nám ji neblokovala,“ řekl šéf pražského dopravního podniku Martin Gillar na konferenci Smart City.

Jako v Curychu

„Zatím je projekt ve fázi úvah a plánů,“ vysvětlil mluvčí Pražských služeb Radim Mana. Už brzy by se to ale mohlo stát skutečností. Podobné tramvaje už mají například ve švýcarském Curychu, kde provozují takzvané Cargotram, nebo v Drážďanech. „V opravně tramvají pražského dopravního podniku by bylo možné přestavět některé stávající soupravy. Základem by určitě byly podvozky a elektrovýzbroj, na vozidlo by se umístil kontejner,“ uvedl technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský.

Už před 100 lety

Dopravní podnik chce oživit vychytávku, která v Praze fungovala už od 1. světové války, tedy před sto lety. Popelářské tramvaje tehdy svážely domovní odpad, hlavně popel. Nejprve svezly odpadky do bývalé vodárenské přečerpávací stanice na Karlově, odtud pak nákladními tramvajemi do Vysočan na skládku.