Oprava stanice Jinonice míří do druhé fáze. „Nyní zde provádíme betonové injektáže, aby do stanice netekla podzemní voda. Průsaky jsou největším problémem. Ničí nám například zabezpečovací zařízení a další technologie,“ řekl investiční ředitel DPP Jan Blecha. Opravy mají podle něj zajistit provoz stanice na dalších 30 až 50 let.

Dělníci nastříkávají nosné konstrukce betonovou směsí zvanou torkret. Rovněž opravují železobetonové tunelové ostění ve všech částech stanice, a to jak v prostoru zázemí, tak nástupiště.

Oprava čeká i stanici Můstek, kam zatéká:

Video
délka: 00:30
360p 240p

Ve stanici metra A Můstek zatéká voda. Dopravní podnik čeká na opravu. David Vaníček

Nad nástupištěm dělníci opravují kovové oblouky, na které budou namontovány nerezové plechy. V případě, že by se v budoucnu nějaká voda do stanice dostala, bude po této konstrukci svedena do prostorů pod stanicí, odkud bude přečerpána do kanalizace. Opravena bude hrana nástupiště a na konci oprav se na stěny vrátí skleněné prvky, takzvané tvarovky, které jsou nyní uloženy v zázemí.

V neveřejných prostorách DPP modernizuje technologie, vyměňuje kabely a nainstaluje nové osvětlení – to bude nové i ve veřejné části. Ve stanici pracuje denně 30 až 50 dělníků, kteří pracují ve směnách. Celkové náklady na opravu jsou předběžně stanoveny na 145 milionů korun.

Podnik do budoucna chystá opravy dalších stanic, podle Blechy by měly být rekonstruovány vždy dvě ročně. Jako další mají přijít na řadu stanice metra A Skalka a Dejvická. Na Florenci na trase C pak podnik chce opravovat stropní desku stanice.

DPP provozuje na třech linkách metra 61 stanic. Roční provoz metra vyjde na několik miliard korun. DPP je největší městskou firmou a zaměstnává asi 10 tisíc lidí. Praha dotuje DPP více než deseti miliardami ročně.

Fotogalerie
32 fotografií