Podle úřadu Praha rozšířila původní zakázku o stavební práce spočívající v realizaci nového Trojského mostu, a to bez použití jakéhokoli druhu zadávacího řízení, které stanoví zákon. Tím vyloučila soutěž mezi firmami.

„Realizován byl zcela jiný most, který neodpovídá původnímu návrhu vizuálně ani cenově. Původní návrh Trojského mostu v hodnotě téměř 500 milionů korun byl změněn a realizován byl mimořádně konstrukčně složitý a světově unikátní nový Trojský most, jehož cena za realizaci byla navýšena téměř o jednu miliardu korun,“ uvedl předseda ÚOHS Petr Rafaj.

Podle Hofmana byla stavba Trojského mostu historickým pozůstatkem. „Praha s rozhodnutím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže nesouhlasí a bude proti němu podávat žalobu. Tou se budeme snažit vyměřenou částku alespoň minimalizovat,“ sdělil.

Úřad se zakázkou zabýval opakovaně. Aktuální rozhodnutí je konečné, názor svých podřízených potvrdil předseda Rafaj.

Arbitráže s Metrostavem

Už rada hlavního města pod vedením Tomáše Hudečka (nyní nestraník, v klubu TOP 09) tvrdila, že firma Metrostav staví jiný most, než který byl vyprojektován. Nemůže jí proto proplatit faktury. A z toho důvodu také hlavní město vyvolalo arbitráž. Arbitrážní soud rozhodl, že Praha má Metrostavu požadovanou částku zaplatit.

Tunel Blanka, jehož stavbu zadala politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měl být zprovozněn v roce 2011. Projekt se prodražil minimálně o šest miliard korun. Rozhodčí soud už řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav. Šlo o částky v řádu miliard korun.

Podívejte se, jak vypadá tunelový komplex Blanka, jehož součástí je i Trojský most, z dronu:

Video
délka: 00:40.38

Blanka z dronu: Proletěli jsme se nad Trojským mostem. David Malik

Podívejte se na fotky Trojského mostu:

Fotogalerie
20 fotografií