Praha chce zahájit v září příštího roku geologický průzkum. Metro D má ulevit přetížené trase C a spojit centrum se sídlišti na jihu města.

„Jednou ze základních podmínek je úprava legislativy, konkrétně drážního zákona, která musí být provedena v následujících dvou letech. Návrh změny má již dopravní podnik připraven, nyní čekáme na nejvhodnější příležitost, kdy ji v Parlamentu iniciovat,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Stavba na čtyři etapy

Letos v listopadu bude vypsána soutěž, v níž Praha a DPP budou hledat firmu, která provede geologický průzkum. Město také vypracovalo harmonogram stavby. Rozdělí ji do čtyř etap, první zahrnuje zmíněný geologický průzkum. Báňskému úřadu chce město průzkum ohlásit v únoru 2018, v srpnu téhož roku by průzkum mohl začít.

A proč v metru nejezdí tramvaje, i když měly? Podívejte se na video:

Video
Video se připravuje ...

Proč v metru nejezdí tramvaje, i když měly? Matěj Smlsal, David Vaníček

V druhé části má podle harmonogramu začít stavba metra mezi stanicemi Pankrác a Nové Dvory. „Při zahájení přípravy této etapy v březnu 2017 je dosažitelný termín zahájení stavby v roce 2019,“ sdělil již před časem Dolínek. Cílem by bylo dokončení a zprovoznění úseku do roku 2023.

Zároveň s druhou etapou by začala ražba tunelu z Písnice směrem do centra. Tento úsek má být dokončen ve třetí části. V poslední by pak vzniklo depo v Písnici.

Náklady na stavbu z Písnice na náměstí Míru jsou odhadovány na 50 miliard korun. Město plánuje požádat o peníze Evropskou unii, z níž může získat sedm až devět miliard korun. Stanice metra A do Motola, otevřené nedávno, vyšly na téměř 20 miliard korun.

Podívejte se, jak by metro D mělo vypadat:

Fotogalerie
4 fotografie