Po letech plánů a různých studií je konečně jasné, jak bude vypadat okolí Pražského povstání až Pankráce. „V okolí sídlí velké množství veřejných institucí, to z této části Pankráce činí oblast významnou pro celé město. Plánovaná rekonstrukce ulic Táborská a Na Pankráci by měla zdejším veřejným prostranstvím přinést odpovídající úroveň,“ říká Blesk.cz radní pro územní rozvoj Petra Kolínská.

Studie, kterou vypracoval Institut plánování a rozvoje Prahy, se zabývá prostorem ulic Táborská, Na Pankráci, Na Veselí a Soudní. Trasa kopíruje historickou cestu vedoucí z Nuslí na Pankrác, která se na náměstí Hrdinů napojovala na cestu z Vyšehradu dále na jih.

Takto by už do několika let měla vypadat ulice Táborská a její blízké okolí.
Takto by už do několika let měla vypadat ulice Táborská a její blízké okolí.
Autor: IPR Praha

Hlavní problém jsou přestupy

Modernizací by měl projít výhradně úsek od křižovatky Táborská/Nuselská po Vozovnu Pankrác. Tramvaj by nově měla vést až k metru Pankrác a uvažuje se i o vedení trati až na Budějovickou. S tím se pojí i úprava přilehlých ulic, které budou prostornější a doplněny o cyklostezky nebo nové chodníky.

Zvýšit by se měla i celková bilance parkovacích míst – ze současných 745 na 792. „Považujeme za standard, že místní obyvatelé a uživatelé ulic dostanou možnost se do plánování rekonstrukce zapojit,“ říká Ondřej Boháč, ředitel IPR Praha.

„Nejdůležitějšími tématy byla automobilová doprava, parkování, podmínky pro cyklisty a pro pěší,“ dodává Boháč.

Návrh rekonstrukce celé oblasti má několik etap. V první fázi, která by mohla započít v roce 2019, se začne upravovat Táborská ulice a ulice Na Pankráci. Další úseky by měly přijít na řadu poté. Otevřená ještě zůstává budoucí podoba náměstí Hrdinů.

Dopravní podnik by rád vytvořil přímé spojení mezi tramvajovou tratí v ulici Táborská a Vozovnou Pankrác – dnes musí totiž tramvaje jezdit oklikou, a zbytečně tak hlukem zatěžují okolní obytné domy.

Fotogalerie
13 fotografií