Problémové mapy jsou začátkem řešení kritických míst v Praze, na které si občané stěžují. „V rámci Plánu udržitelné mobility Prahy a okolí byly zpracovány Problémové mapy, jejichž účelem je v prostorových souvislostech upozornit na místa, která jsou přetížená, nebo klíčové prvky dopravního systému,“ uvedl pro Blesk.cz náměstek pražské primátorky Petr Dolínek.
Přetížená doprava na hranicích Prahy a Středočeského kraje, největší automobilové zácpy v metropoli či chybějící železniční zastávka, to jsou jen některé z mnoha problémů, které magistrát začne v blízké době řešit.
Pro oblasti automobilové, veřejné a cyklistické dopravy byly zpracovány Problémové mapy zobrazující místa, která jsou z pohledu optimálního fungování systému kritická nebo nepříznivá. Na realizaci map se podíleli i občané, od nichž pracovní skupina projektu obdržela k vyhodnocení téměř tři tisíce podnětů.
„Participace občanů pro nás byla velmi důležitá při identifikování problémů a jejich podněty nám posloužily vlastně dvakrát. Při zpracování problémových map a v druhé fázi jako nápady na řešení nejrůznějších úskalí,“ řekl ke sběru připomínek náměstek Petr Dolínek.
Přetížené tramvaje i vlaky
Mezi další oblasti, které musí co nejdříve projít, patří hlavně kolejová doprava, ať už se to týká tramvají, nebo vlaků.
„Problematická je nejen nedostatečná kolejová infrastruktura v centru Prahy, ale identifikovali jsme i další kritická místa v síti veřejné dopravy, kde dochází k přeplňování či velkému zdržování spojů. U železnice jako zásadní nedostatek vidíme její nedostatečnou kapacitu a často i špatný stav některých tratí,“ vysvětluje Michal Andelek z Dopravního podniku hlavního města Prahy.
Autobusy nezvládají
Lidé si také stěžují na zpoždění autobusů a jejich celkovou přeplněnost. „Největší problémy zaznamenáváme u příměstských autobusových linek na úsecích těsně před Prahou a na dojezdových úsecích na území Prahy. Autobusy kapacitně nezvládají objem cestujících, spoje často nabírají zpoždění a také nám chybí kolejová infrastruktura,“ řekl k dopravnímu chování na okraji metropole Vojtěch Novotný z instituce ROPID.
Projekt Polaď Prahu je ve svých začátcích a přibýt by měla kromě internetových stránek i aplikace, kde budou moci lidé jednoduše označovat a popisovat místa, kde by si přáli změnu.