„K dnešnímu datu evidujeme 9900 žádostí. V posledních týdnech jsme zaznamenali větší zájem. Ve spolupráci s projektantem zón realizujeme drobné úpravy,“ uvedla tisková mluvčí Prahy 8 Anna Patočková. Pro srovnání, v polovině července to byla asi tisícovka řidičů.

Kolik řidiči zaplatí?

Tím, že zóny neplatí v celé městské části Prahy 8, ale jen v Karlíně, Libni, Kobylisích a Ládví, řidiči mohou zaplatit pouze za jednu z parkovacích oblastí, ta vyjde občany s trvalým bydlištěm na 600 korun ročně. Pokud chtějí parkovat všude, zaplatí dvojnásobek. Senioři zaplatí méně. 180 korun za jednu oblast a 360 korun za parkování všude.

Se systémem zón v uplynulých týdnech nesouhlasili opoziční zastupitelé a část obyvatel. ODS na jednání zastupitelů například navrhla, aby Praha 8 byla jednou zónou a sjednocena byla cena za parkování. Vedení radnice s tím nesouhlasilo. Sdružení Auto*Mat se zase nelíbí rušení cykloobousměrek v okolí Lyčkova náměstí a části ulice Pobřežní v Karlíně.

Středočeši se bouří

Zóny byly letos nově zavedeny na Praze 5 a 6. Původně měly být rozšířeny také na Prahu 4 a 9, avšak místní radnice se nakonec rozhodly, že je zavádět nebudou. Proti zónám protestuje zejména Středočeský kraj, který prostřednictvím svého hejtmana Miloše Petery (ČSSD) vyzval Prahu, aby přerušila platnost zón na Praze 5 a 6.

Zóny začaly v Praze fungovat v roce 1996 v části Prahy 1. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy si je provozují radnice v Praze 13, 16 a 22.