Modré zóny v okrajových částech metropole trápí nejen mnohé Pražany, ale i Středočechy.

„Zavedení parkovacího systému placených zón i do okrajových částí Prahy nejvíce zasáhne a poškodí Středočechy. V době, kdy nejsou v Praze záchytná parkoviště a není dořešena integrace pražské a středočeské dopravy, považujeme takovéto rozhodnutí za ukvapené a nezodpovědné,“ řekl 22. srpna hejtman Středočeského kraje Miloš Petera (ČSSD).

Prohlášení o zavedení modrých zón přišlo sice pozdě, pouhé dva dny před jejich spuštěním v Praze 5 a 6, ale mimopražským lidem dalo alespoň naději.

A podobné výroky pokračovaly i dále. „Budeme žádat pozastavení zavedení zón placeného stání v dalších částech Prahy, dokud nebudou vyřešena P+R parkoviště a infrastruktura,“ řekl směrem k hlavnímu městu.

Jenže o mnoha věcech v souvislosti se zavedením zón rozhodují městské části. A právě ty dodnes nikdo nekontaktoval.

Praha 6: Je to předvolební rétorika

„Pan hejtman se na náš úřad v záležitosti případného pozastavení projektu zón placeného stání skutečně oficiálně neobrátil. Jeho mediální výroky tedy lze chápat spíše v kontextu aktuálně vrcholící předvolební rétoriky,“ řekl Blesk.cz mluvčí Prahy 6 Martin Churavý.

Důvod je jednoduchý, pro Peteru nejsou městské části partnerem. „Budeme jednat s Magistrátem hlavního města Prahy. Právě magistrát je pro nás partnerem,“ řekl na dotaz Blesk.cz Petera.

Jenže je to začarovaný kruh. Magistrátní náměstek Petr Dolínek (ČSSD) zase často odkazuje na městské části. Právě od nich totiž vzešel impuls k zavedení parkovacích zón. 

Sobotka: Ministerstva mají pozemky pro P+R

Podle slov samotného Petery dojíždí do Prahy denně až 100 tisíc Středočechů, kterým modré zóny pořádně zatopily. Záchytná parkoviště totiž stále chybí. S možným řešením teď přispěchal premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). 

Vláda zmapuje možnosti poskytnutí pozemků pro P+R parkoviště. Obrátím se na ministerstvo dopravy a ministerstvo financí, které mají k dispozici možné vhodné pozemky,“ slíbil po pátečním jednání s Peterou.

S řešením ale přichází až týden po městských částech. Ty na problémy Středočechů reagovaly mnohem dříve. „Budeme bezodkladně reagovat na názory občanů, zejména zvážíme možnosti vydávání parkovacích oprávnění pro návštěvníky (především dojíždějícími do Prahy za prací) a obyvatele městských částí bez trvalého pobytu,“ řekl už 14. září starosta Prahy 5 Radek Klíma.

„Bohužel musím konstatovat, že současné vedení Středočeského kraje kromě několika plamenných prohlášení stále spí. Problémy se dotýkají převážně jejich občanů a oni nejenže nemají řešení, ale ani ho nehledají,“ doplnil pro Blesk.cz Klíma. 

Fotogalerie
27 fotografií