ONLINE CHAT
Vážený pane Dolínku, proč není prosazována parkovací koncepce v Praze, která by umožnila rezidentům Prahy parkovat v celé Praze (s vyjímkou např. historického centra, které by bylo úměrně zpoplatněno)?(Marek)
Foto
Letops na podzim budeme zpracovávat kompletní koncepci parkování v Praze s vizí do roku 2030. Děkuji za všechny dotazy, už bohužel musím běžet za dalšími povinnostmi. Jsem vám k dispozici na mailu petr.dolinek@praha.eu. Hezký den všem. Petr Dolínek.
Dobrý den, jsou na webu parkujvklidu někde dostupné data ohledně průzkumu kolik procent lidí zóny placeného stání chtělo na P6 zavést? A pokud ne, tak proč? ..případně znáte tyto čísla? Děkuji(Jakub)
Foto
Na toto se prosím zeptejte na městské části.
Dobrý den, jsme taxikář a nedávno jsem vás vezl. Děkuju, že jste se se mnou bavil jako normální člověk. To se mi moc často nestává a držím vám palce. A prosím vás, dostavte okruh dáál za Blankou. Jaké jsou teďka plány.(Oskar Řípa)
Foto
Díky, snad jsem fakt normální. Připravujeme soutěž na projektanty pro pokračování Mětsského okruhu.
Ahoj, Petře! Držím palce a prosím, abys nenechal radní na Praze 6 úplně všechno zničit. Zaměřují se na dřevěnou zahrádky na Kulaťáku, ale na kolony kašlou. Nedovol jim stavby těch center, než vyřeší obchvat Kulaťáku a donuť je řešit dopravu. Díky(Michal z Hanspaulky)
Foto
Ano, jednoznačně souhlasím. Vítězné náměstí se nesmí zastavět, pakliže není vyřešena doprava.
Pane Dolínek. Jsem ze Spořilova a děkuju za nápad zakázat kamiony. Ale ono to nebude tak jednoduché, tak mi zajímá, co pro nás uděláte navíc.(Milen Slabá)
Foto
Jednak se snažíme, aby byly na Spořilov nasazeny nejmodernější autobusy s nejnižšími emisemi. Také zrychlujeme přípravy zastřešení Spořilovské, dali jsme na tuto komunikacitzv. tichý asfalt a snažíme se najít cestu s ministrem Brabcem, aby nám pomohl s výstavbou Pražského okruhu, konkrétně stavby č. 511.
Kdyz jste jezdil do prace na kole, tak se vam pry po centru jezdilo spatne. To chapu. Neni lepsi rozvoj cyklistiky spis mimo centrum?(Nikola)
Foto
To máte pravdu. Rozvoj cyklistiky musí být plošný, rozhodně ne pouze dostředný do centra Prahy. Co je v oblasti cyklistiky v Praze podceněno je doprava z bydliště na kole k nejbližší zastávce metra či vlaku. Zde budeme v příštích měsících budovat novou infrastrukturu.
Kdy konečně se spustí autobus tunelem Blanka a Strahovským tunelem? Děkuji(Jan Krupička)
Foto
V tuto chvíli společnost Ropid stále vyhodnocuje pro a proti zavedení tohoto spojení. Musíme si uvědomit, že cesta metrem může být pouze o několik minut delší a především je ekologičtější.
Pry chodite po Praze pesky, to se mi libi, ja jsem taky chodec. Kolik nachodite rocne kilometru?(Jirka)
Foto
To nemám spočítáno, ale moje nejčastější trasa je z Dejvic na magistrát, kterou chodím zhruba 2x týdně.
1.Do kterých rozpočtů půjdou peníze za "parkovací zóny"? 2.Kdy budou upraveny vstupy a výstupy u M-A Nádraží Veleslavín - eskalátory? Rovněž zde chybí i vybavení uvnitř stanice : lavičky, odpadové koše.Cestují i dříve narození a pod. (Vlasta Merunová)
Foto
Pokud jde o Veleslavín, nechceme některé věci platit dvakrát. Úprava terminálu by měla jít ruku v ruce s modernizací trati směrem na Kladno. Pokud jde o dovydavení lavicčkami atd., uvítám vaše podněty, které se budeme snažit realizovat. Peníze za parkovací zóny půjdou na úrovni Prahy kompletně do fondu parkování, tedy například na výstavbu P R parkovišť či parkovacích domů pro Pražany.
Pane náměstku, mám jako Pražanka radost, že Praha vyhrála arbitráž s ČKD. Pamatuju si, když jste před časem odmítl proplatit výměnu těch špatných kabelů, tenkrát jsem si říkala, že máte odvahu, ale aby se to nevymstilo. Dobře to dopadlo a za to Vám tleskám. Ale upřímně, nebál jste se tehdy?(Marie Součková)
Foto
Já mám radost a to obrovskou. Praha nemsuí vyplatit 1,7 miliardy a především se ukázalo, že výměna vadných kabelů má jít skutečně za dodavatelem, tedy ČKD DIZ, což jsem tvrdil celou dobu. Na vaší otázku, jestli jsem se bál. Nebojím se nikdy, tady jsem si byl navíc naprosto jist, že dělám správnou věc a to nejlepší pro Prahu.
Vidím tento počin jako protiprávní, jedná se v podstatě o výpalné, že mám někde na veřejné komunikaci neexistující místo k parkování. Jde o trestání rezidentů a místa to nevyřeší. Je to už hnus. (Občan z Prahy 6)
Foto
Toto si ale musíte vyjasnit s městskou částí. Ta požadovala zřízení parkovacích zón.
Dobrý den, budou jednotlivé městské části po celkem výrazném (a neopodstatněném) zdražení také řešit počty parkovacích míst? Už teď je rezidentních karet vydáno daleko víc, než je míst k parkování a auta stále přibývají. Mluvím konkrétně o situaci na Praze 3. Teď o prázdninách je parkování legrace, ale až se zase všichni rezidenti vrátí do města, bude to peklo. (Milan G.)
Foto
Jednoznačně ano. Tak jak hovořím se všemi městskými částmi, snaží se zachovat bezpečné šíře vozovek a přitom zachovat maximální parkovací kapacitu. Inesvzovat se bude i do parkovacích domů, které budou především pro rezidenty (například na sídlišti Dědina, na Proseku či na Budějovické)
Dobrý den, kdybyste měl srovnat pražskou MHD s dalšími metropolemi v Evropě, kam byste ji zařadil? Patříme spíš k těm lepším nebo horším?(Roman Hojsák)
Foto
Jednozančně mezi nejlepší na světě, což dokázal i mezinárodní srovnávací průzkum, kde Praha obsadila skvělé 4. místo.
Jste radni pro dopravu, tak jak po Praze jezdite?(Milan)
Foto
Takřka všemi prostředky. Chodím pěšky, jezdím na kole, na koloběžce, MHD a občas i autem nebo na skutru.
Pane namestku, zaznamenal jsem, ze za CSSD kandiduje do Senatu na Praze 6 pan profesor Belohradsky. To povazuji za uzasne, jak se vam povedlo tak skveleho kandidata ziskat?(Katerina Bilkova)
Foto
Pan profesor Bělohradský spolupracuje s ČSSD již delší dobu. Velmi si vážím, že kandidaturu přijal. Jsem přesvědčen, že Praha si takto morálně a vědomostně vybaveného člověka v Senátu zaslouží.
Jezdíte radši metrem nebo tramvají? (Petr)
Foto
Tramvají, protože více vidím, co se v Praze děje.
Jaké je Vaše nejoblíbenější místo na Praze 6(Martin )
Foto
Procházka přes Hanspaulku do Tiché Šárky a také hospůdka U Veverků.
Pane namestku, verite, ze rychlodraha se opravdu povede zahloubit, aby nam nesnizila kvalitu zivota?(Martina Klancova)
Foto
Ano, na červnovém zastupitelstvu Prahy se mi podařilo prsadit jednoznačné podpůrné usnesení pro zahloubenou variantu železnice na Letiště Václava Havla v maximální délce.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli jste mysleli na ostatní Pražáky, kteří mají v těchto obvodech maminky, babičky aj rodinné příbuzné a něco jim popř. povezou a co drobní živnostníci, majitelé malých krámků apod. , proč nemůžou platit povolenky na celou Prahu, podle mě je to jenom slušně řečeno lumpárna a jenom z lidí dostat peníze. Děkuji za odpověď.(Zdeněk Nouza)
Foto
Pokud jde o živnostníky, považuju i já nastavení cen za špatné. Budu proto všemi silami bojovat za jejich snížení na přijatelnější úroveň a také diferenciaci podle oblastí. Držte mi palce. V případě seniorů jsou specifické tarify. Vše najdete na www.parkujvklidu.cz
Do budoucna se plánuje celá Praha a možná též celý středočeský kraj jako velká modrá zóna? Jaká je výhledově koncepce dejme tomu na dalších 10 let...(Soptik)
Foto
V tuto chvíli funguje do roku 2017/2018 systém zón na Praze 1,2,3,7 podle starého systému, proto diskuse o podobě zón od 1. ledna 2019, až bude vše sjednoceno, je v příštích měsících před námi. Nicméně zásadním úkolem je vždy specificky ochránit Prahu 1 a historické jádro města.
jaks si dovolujete zdrazit poplatek pro rezidenty na dvojnásobek? Jen okrádate občany: Jiste uz se nemuzete dockat az vybrane penize prihrajete sobe a kamaradum a spratelenym firmam. Na to jste v politice machri. Proc neni cela Praha jedna zona? Proc z penez prazanu maji byt staveny parkovaci domy pro mimoprazske? At si ti tomy zaplati ti stredocesi, kdyz chteji v Praze tak parkovat. (lev)
Foto
Musím říci, že některé městské části a především pak Zelení požadovali mnohem vyšší částku za parkování. Bojovali jsme a podařilo se dosáhnout kompromisu 1200 korun u celé zóny a 600 v případě sektoru (Praha 5, Praha 8). Za velký úspěch považuji snížení parkovaného pro seniory na 360 korun ročně a udržení parkovaného zdarma pro motocykly a skutry (TOP09 je chtěla zpoplatnit).
Je to totalni nesmysl. Nic vic nez dalsi cesta do kapes obcanu. Myslim, ze na danich me stat okrada uz dost. Zivim Romske etnikum co nikdy pracovat nebude (ale bordel delat bude) a tak bych aspon rad v klidu zaparkoval bez dalsi zbytecnych poplatku. Modre zony nevitam, nechci je. Zruste je!!! (Dolinkova mama)
Foto
Netuším, co mají Romové společného s parkovacími zónami. Tato xenofobie je mi naprosto cizí. O ztavedení parkovacích zón si ropzhodly radnice Prahy 6 a Prahy 5, potažmo i další, aby chránily své rezidenty. Navíc jsem si jist, že rozhodně nejste moje maminka, ta se totiž o lidech vyjadřuje vždy slušně.
Pane náměstku, doufám, že nepolevíte ve svém postoji. Proč si jako středočeši myslí, že mají nějaké morální právo parkovat nám pod okny?(Aleš Brázda)
Foto
Vážím si obyvatel jiných krajů, kteří pracují v Praze, nicméně městské části se logicky starají především o své obyvatele, a proto chtěly zavedení parkovacích zón.
Máte nějaké děti?(Tereza)
Foto
Dva malé prcky
Komu fandíte, Spartě nebo Slavii?(Pepa)
Foto
Asi vás překvapím, ale Dukle. Bydlím už spoustu nedaleko Julisky a jsem hrdým členem fanklubu.
Dobrý den, jsem rád, že se před zavedením tramvajových změn konečně taky někdo zeptal lidí, co vlastně chtějí. Proč to dřív nešlo?(Jiří Nádvorník)
Foto
Hezký den všem, děkuji za vaše dotazy, pokusím se odpovědět na co nejvíce z nich. To byste se musel zeptat mých předchůdců. Já jsem na jaře 2015 vrátil Ropidu původní návrh změn právě proto, že nebyly akcentovány připomínky občanů a městských částí. A dal jsem jasné zadání, že změny v tramvajových linkách musejí být pro Pražany a ne pro úředníky.