Železniční stanice Praha-Holešovice v současnosti není přívětivá pro motoristy, kteří potřebují pouze krátkodobě zastavit, vyložit druhou osobu se zavazadly a případně ji doprovodit na perón k vlaku.

Pokud totiž chcete u nádraží auto odstavit, musíte projet závorou na placené parkoviště a od té doby vám běží čas. Co hodina, to 40 korun z peněženky pryč. Máte také možnost pořídit si měsíční permanentku za rovnou tisícovku bez DPH.

Placené parkoviště vám krátkodobé stání zdarma neumožní.
Autor: Daniel Vitouš

Jestliže chcete druhého člověka pouze v rychlosti vysadit a jet zase pryč, je fyzicky možné auto zastavit v nedalekém zálivu pro autobusy, který se nachází pod placeným parkovištěm.

Prakticky tím ovšem porušíte pravidla silničního provozu, nemluvě o tom, že cestujícímu ani nemůžete pomoci s bagáží do vlaku. Pokud tedy nechcete nechat dlouhé minuty své auto „na blikačkách“ na zastávce pro autobusy.

Další neoficiální možností, jak svoje auto u nádraží v pražských Holešovicích odstavit, je nedaleká benzinka, která se nachází přes křižovatku. Také zde ovšem platí, že o komfortu nemůže být ani řeč, navíc čerpací stanice jako veřejné parkoviště skutečně neslouží.

Bez zaplacení vás systém nepustí z parkoviště pryč.
Autor: Daniel Vitouš

Před cestou vlakem zážitková turistika

Redakce Blesk.cz při pátrání v oblasti odhalila ještě jednu variantu, která by teoreticky šla pro daný scénář využít. Je však pravděpodobně nejkrkolomnější ze všech uvedených.

Z opačné strany nádraží, než se nachází placené parkoviště, naleznete krátkou ulici V Závětří. Nenachází se v ní ani modrá parkovací zóna a s trochou vůle v uličce zaparkují čtyři osobní vozy. Musíte však počítat s tím, že pěšky k nádraží budete muset dojít dalších zhruba 500 metrů.

V ulici V Závětří zaparkuje několik aut najednou. Odtud ale musíte ještě pěšky půl kilometru.
Autor: Daniel Vitouš

Během této cesty pak projdete kolem dalšího parkoviště. To je ovšem přístupné pouze na zvláštní povolení. Zbytek daného území pak patří autobusovému nádraží, odkud busy odvážejí turisty na letiště a do dalších destinací.

„Musíme prověřit, zda v té věci můžeme něco dělat, zda se kolem nádraží v Holešovicích nacházejí nějaké komunikace nebo pozemky v naší správě,“ vysvětluje mluvčí Českých drah (ČD) Petr Šťáhlavský, který tak připustil snahu věc ze strany ČD řešit. Upozorňuje však na to, že dráhy jsou pouze dopravcem, nikoliv provozovatelem stanic a přilehlého okolí.

Redakce Blesk.cz se stejným tématem oslovila také Technickou správu komunikací hlavního města Prahy (TSK), ovšem vyjádření doposud neobdržela. Zda hodlají jednotlivé strany situaci vzhledem k ne příliš reprezentativní službě pro cestující změnit, proto budeme dále sledovat.

Podívejte se obrazem na všechny varianty parkování u nádraží v Holešovicích:

Fotogalerie
19 fotografií