Zmiňovaný nejhorší úsek celé stavby je takzvaný inundační most. Je to část Libeňského mostu, která se už nachází nad pevninou a je tak zdánlivě zbytečná, nicméně plní svou funkci například v době zvýšení hladiny řeky nebo dokonce záplav.

Libeňský most je v katastrofálním stavu.
Autor: Martin Sekanina

Než se rekonstrukční práce na místě rozběhnou, nastává pro hromadnou dopravu nová komplikace. Aby nedocházelo k dalšímu postupnému ničení mostní konstrukce, zakázalo vedení města na nejhorší části stavby průjezd dvou tramvají souběžně. „Řidiči tramvají jsou na tuto novou situaci proškoleni,“ prozradil náměstek primátorky hlavního města Prahy Petr Dolínek (ČSSD).

Most je v katastrofálním stavu. Ze spár mostního oblouku vytéká voda.
Autor: Martin Sekanina

Jednotlivé soupravy tak budou muset při své cestě přes most čekat, dokud protijedoucí tramvaj úsekem neprojede. Náměstek primátorky ale velké komplikace pro cestující nepředpokládá. „Z hlediska zpoždění se zde bavíme v řádu vteřin,“ prohlásil Dolínek.

Nové jízdní řády, které v Praze vejdou v platnost na konci prázdnin, navíc budou s nově vzniklou situací počítat. „Dopravní podnik spolupracuje se společností ROPID na tom, aby se v rámci nových jízdních řádů od 28. srpna jednotlivé tramvaje na problémovém úseku nesetkávaly,“ vysvětluje Petr Dolínek.

Libeňský most je v katastrofálním stavu.
Autor: David Malík

Čeká se na památkáře

Kdy přesně začnou samotné opravné práce na Libeňském mostě, v současnosti není vůbec jasné. Neví se totiž, jak je to s památkovou ochranou celé stavby. Záleží tak v současnosti hlavně na tom, jestli bude most přes řeku památkově chráněn jako celá stavba, nebo jen jeho část.

„Na informaci od památkového ústavu stále čekáme, bohužel ji ještě nemáme,“ uvedl náměstek primátorky. „V rámci inundačního mostu by pro nás bylo ideální ho celý zbourat a postavit znovu, protože je ve velmi špatném stavu,“ dodal k tématu Dolínek.