Dva problémy v jednom skrývá nedořešená doprava na sídliště Metropole na Zličíně. Kvůli chybějícímu spojení musejí lidé chodit k více než kilometr vzdálené zastávce Zličín pěšky podél silnice a přes několik přechodů. To se nelíbí maminkám, rodičům ani starším lidem, ale za pět let si podle svých slov někteří už zvykli.

Developer se snažil situaci řešit už několikrát, ale jako by doprava byla zakletá. Nejdříve narážel na problémy s uzpůsobením silnic v sídlišti. Později zase u Regionálního organizátora pražské integrované dopravy, který řeší obslužnost lokalit v hlavním městě. Nyní je problém i u dopravní policie ohledně odbočovacích pruhů.

„Odříznutému“ sídlišti se věnoval i pořad Blesku Selfie z Prahy, podívejte se:

Video
Video se připravuje ...

Potrubní pošta v Praze: Tudy létá i vaše krev! A migranti se ujali na Vltavě Matěj Smlsal, Lukáš Červený, David Vaníček

„Zajištění kvalitního spojení městské hromadné dopravy do bytového areálu Metropole na pražském Zličíně je samozřejmě v našem zájmu, jako developera projektu. Uvnitř projektu naráží umístění zastávky nejen na nedostatečnou šířku komunikací, ale především na odpor obyvatel. Nikdo zkrátka nechce mít stanici přímo u svého domu. Jednání o umístění zastávky na výjezdu z areálu stále pokračují,“ řekl Blesk.cz tisková mluvčí Central Group Marcela Fialková.

V poslední anketě se zase lidé nevyjádřili v dostatečném počtu k problematice. Autobusové spojení si sice přály tři čtvrtiny obyvatel, ale vyjádřilo se jich pouze něco přes čtyři stovky. Ankety ohledně zavedení autobusové linky do sídliště Metropole se zúčastnilo 485 respondentů, z toho 101 bylo proti navrhovanému řešení.

Vzhledem k tomu, že na sídlišti Metropole je v současnosti přes 1700 bytů, nelze tento počet odpovědí považovat za dostatečný, a autobusová linka MHD do sídliště Metropole tak zatím zajíždět nebude.

Lidé chodí přes pole

Druhou věcí je vzdálenost sídliště od zastávek hromadné dopravy. Obyvatelé sídliště to mají do svých domů až 1,5 kilometru, a tak si zkracují cestu přes pole, jelikož vybudovaný chodník jim přidává pár set metrů navíc. I k tomu se ale developer staví čelem. Už to vypadalo, že alespoň v tomto místě jednání pokročí, ale nakonec je všechno jinak.

Majitel pozemku na poslední chvíli couvl a developerovi jej neprodal. I v tomto ohledu tak rezidentům nezbývá než čekat dále.

Cestu si obyvatelé zkracují přes soukromé pole.
Autor: Tadeáš Provazník, Blesk

„Stále ještě pokračují jednání o možné výstavbě chodníku z Metropole k ulici Na Radosti nejpoužívanějším koridorem, který vede přes cizí pozemky. Jednáme s majitelem těchto pozemků o možné výstavbě chodníku s osvětlením nákladem Central Group v řádu několika stovek tisíc korun,“ doplnila Fialková.

Fotogalerie
11 fotografií