přes 5 let brázdí pražské ulice nízkopodlažní tramvaje Škoda ForCity – Škoda 15T. Úplně poprvé cestující v ostrém provozu svezla v sobotu 5. února 2011. Tehdy v Praze jezdila nízkopodlažní Škoda 15T pouze jedna jediná, a to na lince číslo 18. V současnosti je potkáte snad všude. Dopravní podnik hlavního města Prahy jich ve vozovém parku má 157 a další přibývají. 

Jednu dokonce po cestě do Prahy z plzeňské firmy ŠKODA TRANSPORTATION, a. s., která tramvaje Škoda ForCity vyrábí, potkal na dálnici čtenář Blesku. „Potkal jsem ji na nájezdu na D5 u Plzně,“ prozradil. Pokud jste si mysleli, že se tramvaje do metropole dostávají například po kusech nebo po kolejích, jste na omylu. Tramvaj v Plzni naloží na návěs a do Prahy jede „po silnici“. 

Přemýšleli jste někdy nad tím, jaká je cesta tramvaje, než se dostane na koleje v Praze?
Autor: Blesk.cz

„V roce 2015 přibylo 34 vozů 15T, v roce 2016 očekáváme dodávku dalších 32 vozů 15T,“ uvedla tisková mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková. Do roku 2018 by jich v hlavním městě mělo být až 250.

A co se děje poté, když dorazí do Prahy? „Návěs má rampu, která tramvaj po lanech spustí do kolejí a tramvaj se hned zprovozní. Projede se s ní zkušebně 100 kilometrů, a pokud je vše v pořádku, tak se zažádá o povolení od Drážního úřadu a zahájí ostrý provoz,“ uvedl Blesk.cz technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský.