Zavedení zón placeného stání v městských částech jsou neustálým předmětem sporů. Radnice, kde zóny ještě nemají, a Magistrát hlavní města Prahy, se vzájemně osočují z toho, kdo může a kdo nemůže za to, že zóny placeného stání ještě nejsou hotové.

Tyto rozpory se týkají i městské část Praha 5. Ta měla zavést modré zóny od 1. dubna 2016, z toho však sešlo. Termín byl posunutý na 1. května. „Držíme se stále konceptu z roku 2014, ale už teď víme, že od dubna se to nestihne, proto jsme se rozhodli o měsíční posunutí, aby měli lidé alespoň představu,“ řekla Blesku tisková mluvčí Prahy 5 Helena Šmídová. 

Koncept by měl být stejný jako na Praze 6, kde ale také visí několik otazníků. Městské části přitom mohou dále připomínkovat projekt zón placeného stání, ačkoli došlo již 16. září 2014 k jeho odsouhlasení. „Je možné, že je to i tím, jaké jsou nyní poměry na Magistrátu hlavního města Prahy, my se zatím musíme řídit tím, co víme, a to je dohoda ze září 2014,“ sdělila dále Blesku Šmídová. 

Splnili jsme vše, ozývá se z radnice

Současný chaos ohledně zavádění zón placeného stání donutil zástupce starosty Prahy 5 Jana Smetanu (ČSSD) k sepsání otevřeného dopisu radním hlavního města Prahy. V dopise poukazuje na fakt, že městská část Praha 5 je připravena vydávat občanům parkovací oprávnění, nicméně k tomu dosud nejsou dostatečně uzpůsobeny technické podmínky. 

„Výdej parkovacích oprávnění, který bude zajišťovat radnice Prahy 5, je závislý na IT programu Magistrátu hlavního města Prahy. V této době systém zajišťující IT služby u parkování nefunguje. Přestože je městská část Praha 5 připravena na včasný výdej parkovacích oprávnění se zajištěnými přepážkami a nezbytnou infrastrukturou na spuštění zón placeného stání, není v její moci další vývoj ovlivnit,“ říká místostarosta MČ Praha 5 Jan Smetana (ČSSD).

Vše brzdí městské části, my jsme připraveni, říká magistrát

Zatím tedy vůbec není jisté, kdy a za jakých okolností se budou zóny spouštět. Naopak Magistrát hlavního města Prahy se brání tím, že vše zdržují samotné městské části. „Hlavním důvodem zdržení jsou požadavky některých městských částí, které stále ještě nemají jasno, zda a v jaké podobě chtějí na svém území zavést zóny placeného stání,“ řekl Blesku mluvčí Magistrátu hlavního města Prahy Vít Hofman. Nicméně zavedení placených zón je stále v nedohlednu.