„TSK dělá to, co politická reprezentace zadá,“ prohlásila pražská primátorka Adriana Krnáčová. Technická správa komunikací by přitom jako správce mostu neměla čekat na rozhodnutí a sama by měla určovat, jaké opravy jsou důležité a kdy budou tedy provedeny. „Město v minulosti vynaložilo pouze 8 milionů na nejnutnější opravy. Jako vystudovaný kunsthistorik nechci bourat,“ upřesnila Krnáčová. 

Za opravu mostu se postavil i náměstek primátorky. „Pokud odborné posudky podpoří opravu, nejsem proti,“ míní radní pro dopravu Petr Dolínek. Momentálně prý není nikdo, kdo by si myslel, že plánované rozšíření mostu má smysl. „Nový most by stál 385 milionů. Oprava nebude dražší,“ myslí si Starosta Prahy 7 Jan Čižínský. 

„Můj názor se časem měnil. Městská část Praha 8 je vyděšená – most není bezpečný. Magistrát musí jednat okamžitě,“ varuje starosta Prahy 8 Roman Petrus. Libeňský most je totiž už několik let v havarijním stavu a je na něm dlouhodobě snížená rychlost tramvají. Podle magistrátních posudků je v nejhorším stavu ze všech pražských mostů. 

Momentálně se navíc do celé věci vmísilo i ministerstvo kultury, které chce důležitý dopravní spoj mezi Holešovicemi a Libní, prohlásit za památku. Podle kritiků z řad laiků i architektů by oprava v podstatě znamenala demolici mostu, který vychází z návrhu slavného architekta Pavla Janáka.

Fotogalerie
17 fotografií