Zdražit se podle Dolínka mají například jednodenní a třídenní lístky. Ty nyní vyjdou na 110, potažmo 310 korun. „Hledáme možnosti v úpravě tarifu u krátkodobých kuponů, například jednodenních a třídenních, které jsou v porovnání s ostatními evropskými metropolemi výrazně podhodnoceny,“ sdělil náměstek Dolínek. 

Zadal společnosti ROPID, která v Praze organizuje veřejnou dopravu, aby do dvou měsíců zpracovala návrh, jak tarify upravit.

Dolínek ale slibuje, že roční jízdné za 3650 korun ani lístek za 24 korun, který platí 30 minut, se zdražovat nebudou. To označuje za limitní požadavek. „Běžného Pražana se změna tedy nedotkne,“ upozorňuje na to, že jednodenní a třídenní lístky si kupují především návštěvníci metropole, hlavně cizinci.

Řada Pražanů si ale pořizuje lístek za 32 korun, který platí 90 minut. Jeho nezdražení však Dolínek mezi limitními požadavky nezmínil.

Zdraží se kvůli novému metru i kratším intervalům

Důvodem k plánovanému zvyšování cen je několik. „V posledním roce se o tři procenta zvýšil objem dopravy v Praze v rámci MHD, ale o osm procent narostlo zvýšení finančních požadavků na provoz tohoto systému – v pátek a v sobotu jezdí noční tramvaje častěji, otevřeli jsme nový úsek metra, posílili jsme tramvaj číslo 5, integrujeme pražskou a středočeskou dopravu,“ vyjmenoval Dolínek některé z důvodů.

Náměstek zároveň uvedl, že se plánují i zcela nové varianty jízdného. Na nich by měly vydělat rodiny s dětmi. Například by nemusela rodina platit roční kupony všem svým členům naráz, ale mohla by si částku rozložit do splátek

Přibudou další pruhy pro autobusy

Novinkou v MHD má být i vznik dalších preferenčních pruhů pro autobusy a zvýšení počtu křižovatek, kde blížícím se tramvajím a autobusům skočí co nejdříve signál „volno“.

Pro následující období jsme vytipovali zřízení preference pro autobusy v 17 lokalitách a pro tramvaje ve 13 lokalitách,“ řekl šéf ROPID Petr Tomčík.

Mezi vybrané patří ulice Svatovítská, Jugoslávských partyzánů, křižovatka na Karlově náměstí nebo sjezd z Barrandovského mostu do Modřanské.

Několik týdnů už funguje preferenční pruh pro autobusy na Strakonické. Po otevření tunelu Blanka tam totiž zhoustla doprava natolik, že úsek o délce 800 metrů projížděly autobusy přibližně devět minut. Nyní, po zavedení buspruhu, to zvládnou za necelou minutu.

Zatímco cestující v autobuse si libují, řidiči v autech pochopitelně nadávají. „Kritizovat za volantem se může, ale dostat do práce se člověk musí,“ uzavřel náměstek Dolínek.

Hororové skřípání v moderních tramvajích: Co za něj může? Dozvíte se v aktuálním díle zpravodajské show Selfie z Prahy:

Video
Video se připravuje ...

Hororový skřípot v tramvajích: Co se s nimi děje? A zákulisí pražské záchranky Matěj Smlsal, Matěj Šrám, David Vaníček