Středa 24. dubna 2024
Svátek slaví Jiří, zítra Marek
Zataženo, déšť 7°C

„NEJ“ pražských mostů: Který je nejkratší, nejsložitější a po kterém jezdí nejvíc aut?

/
  • Nejsložitějším mostem v Praze je lanový, nejkratším ten přes potok v Motole.
    1. února 2017 ● 05:00

    V Praze stojí obrovské množství mostů, které vedou přes Vltavu, její přítoky nebo zdolávají všelijaké další terénní překážky. Které se ale mohou pyšnit tím, že jsou „nej“? Právě to zjistíte v následujícím výčtu, kterým redakce Blesk.cz/Praha ve spolupráci s Technickou správou komunikací (TSK) startuje seriál „Pražské mosty“. V následujících týdnech se proto můžete těšit na podrobnosti těchto a dalších zajímavých dopravních staveb v metropoli. A které to jsou?

  • 1.

    Nejkratší most

    Nejkratším mostem v Praze je stavba přes Motolský potok. Jeho délka činí pouze 2,21 metru. Ve správě Technické správy komunikací se nacházejí ještě kratší takové objekty, ty už se ovšem řadí mezi takzvané propustky. Samotný potok dnes teče převážně pod zemí jako kanalizační stoka.

    Nejkratší most Prahy vede přes Motolský potok.
    Autor: TSK Praha

  • 2.

    Nejdelší most

    Pokud budeme hodnotit stavby z hlediska technického přemostění, které nemusí vést nad řekou, pak je nejdelším mostem v Praze přemostění Masarykova nádraží, které je součástí Wilsonovy ulice a Severojižní magistrály. Délka této stavby činí 685 metrů.

    Nejdelší je přemostění přes Masarykovo nádraží na Severojižní magistrále.
    Autor: TSK Praha

  • 3.

    Nejvytíženější most

    Z hlediska dopravního zatížení se na první příčku v metropoli řadí Barrandovský most. Vede přes Vltavu a jde o významný dopravní uzel, který propojuje metropoli v rámci městského silničního okruhu.

    Nejvytíženější je Barrandovský most, který je součástí městského okruhu.
    Autor: TSK Praha

  • 4.

    Nejstarší most

    Nejstarším doposud stojícím mostem v Praze, který stále slouží lidem, je v současnosti tím nejznámějším a nejslavnějším. Karlův most začal vznikat roku 1357, stavbu dokončili roku 1402.

     

    Světoznámé přemostění ukrývá až neuvěřitelné historické poznatky a je opředeno legendami, kterým se během článků o pražských mostech budeme na Blesk.cz také věnovat.

    Karlův most je současně nejstarším stojícím, nejznámějším i nejslavnějším přemostěním v Praze.
    Autor: TSK Praha

  • 5.

    Nejnovější most

    V případě mostů přes řeku Vltavu je nejnovějším přemostěním Trojský most. K jeho zprovoznění došlo na podzim roku 2014. Také tato stavba je napojená na městský silniční okruh.

     

    V případě hodnocení z hlediska jakéhokoliv přemostění v Praze je nejnovější konstrukce nad železniční tratí v nedávno opravované Korunovační ulici.

    Trojský most je nejnovější stavba přes řeku v metropoli.
    Autor: Daniel Vitouš

  • 6.

    Nejsložitější most

    Co do složitosti z hlediska technologie a konstrukce hraje v Praze prim oficiálně nepojmenovaný lanový most, který je součástí Jižní spojky. Tento zavěšený most má dle odborníků složitý konstrukční charakter, který má svou délkou, technologií zavěšení a dalšími mostními prvky v důsledku nesčetné problémy v provozu a údržbě mostu.

    Nejsložitějším přemostěním v Praze je bezejmenný lanový most na Jižní spojce.
    Autor: TSK Praha

  • 7.

    První betonový most

    V Praze stojí vůbec první betonový most v Čechách. Nachází se v Libni a vede přes Rokytku, která se nedaleko vlévá do Vltavy. Stavbu realizoval už roku 1896 stavitel a geometr Antonín Los, práce na jeho tvorbě zabraly 85 dnů.

    V Libni se nachází první betonový most v Čechách.
    Autor: TSK Praha

Diskuse k článku Přidat názor
Počet komentářů: 0

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi
Články odjinud
VYHLEDAT VÝSLEDKY Načítám
Video se připravuje ...

Dnešní horoskopy