Unikátní výstava legendární značky Jaguar: Projeďte se v luxusu
-
Legendární auta Jaguar za miliony jsou k vidění do 27. dubna denně od 9 do 21 hodin v pražském obchodním centru Arkády Pankrác. Od prvních modelů až po nejnovější supersporty, které si můžete zkusit řídit.
Znalcům kultovní britské značky zaplesá srdce, když v posledních následujících dvou dubnových víkendech proběhne v sobotu 16. dubna nejprve spanilá jízda Jaguarů Prahou a 23. až 24. dubna možnost si sednout za volant nejnovějšího stroje F-Pace za 1 173 700 korun.
18 vozů téměř za sto milionů korun, z nichž jsou většina veteráni, zapůjčili vlastníci většinou z Česka. Například vůz F-Type je jedním z pouhých sedmi kusů, které po republice jezdí, a je schopen dosáhnout rychlosti až 322 kilometrů za hodinu! Blesk přináší výběr aut, která jsou v Arkádách k vidění.
- 1.
XK 120 DHC 3 234 560 korun
Sportovní vozy vyráběné mezi lety 1948 až 1954, existuje jich přibližně 12 tisíc. Původně měl vůz jasanový rám, po přechodu na pásovou výrobu byl vyráběn z oceli. S rychlostí 193 kilometrů za hodinu šlo o nejrychlejší sériový vůz své doby.
- 2.
SS 100 24 999 535 korun
Předválečný model z roku 1936 s objemem motoru 2663 cm3 byl na jednu stranu spolehlivý a dobře konstruovaný, jenže se rychle opotřebovávaly pneumatiky. I když dnes díky své historické hodnotě stojí pořádný balík, tehdy byla jeho výhodou levnost.
- 3.
XK 120 OTS Racing 2 924 723 korun
Díky dobré ovladatelnosti i aerodynamice se vůz dostal i na závodní okruhy, kde v roce 1949 dosáhl i prvních vítězství. Absolvoval i závod 24 hodin v Le Mans. Vystavený vůz byl renovován v letech 2008 až 2011.
- 4.
E-Type S1 FHC 5 958 400 korun
Zrychlení z nuly na sto za 7,1 sekundy a maximální rychlost 241 kilometrů v hodině udělaly v 60. letech z tohoto typu oblíbený sporťák. Podobné jízdní vlastnosti totiž konkurence ve Ferrari nabízela až za dvojnásobné ceny. Auto z výstavy je zrekonstruovaný vrak.
- 5.
XFR-S Sportbrake 2 808 789 korun
Sportovní sedan s maximální rychlostí 300 kilometrů v hodině akceleruje z nuly na sto za 4,8 sekundy. Impozantní parametry si pak vyžádaly kvůli hmotnosti vozu výrobu speciálních pružin na kolech.